۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

رئیس جمهور عراق:

تلاش مشاهیر کرد در طول تاریخ در راستای ارتقاء فرهنگ بشری بوده است

تلاش مشاهیر کرد در طول تاریخ در راستای ارتقاء فرهنگ بشری بوده است

سنندج - رئیس جمهور عراق پیامی را به مناسبت نخستین کنگره بین المللی مشاهیر کرد صادر کرد که در آن آمده است: تلاش مشاهیر کرد در طول تاریخ در راستای ارتقاء فرهنگ بشری بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام برهم صالح آمده است: تشکر و قدردانی خویش را از برگزار کنندگان کنگره اعلام می‌دارم و تشکر ویژه از استاندار کردستان اقای مرادنیا دارم برای برگزاری کنگره تاریخی شهر سنندج که شهر فرهنگ و مقاومت است در حالی که منطقه و جهان در بحران‌های عمیق و گوناگون به سر می‌برد به ویژه بحران ایدولوژی استعمار جهانی که بحران های گوناگونی را در منطقه به وجود آورده است و موجب جنگ‌های خونین و تروریستی در منطقه ما شده است.

در ادامه این پیام آمده است: این حمله وحشیگرانه به منطقه به دلیل طمع استعمار برای غارت منطقه است و حل این بحران نیازمند همبستگی همه مسلمانان است و در این زمانه که حجمه و حمله به جمهوری اسلامی شکل گرفته و جنگ اقتصادی با ایران شکل گرفته، کردستان کنگره را برگزار می‌کند که این اقدام اقدامی بی همتا برای همه کردها است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کردها در طول تاریخ به خوبی نشان داده اند که تمام تلاش انان برای ارتقای فرهنگ بشری بوده است و وجود صدها مشاهیر کرد در طول تاریخ نشان از این فرهنگ بوده است.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح امروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا اغاز شد و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد و قرار است طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این رویداد فرهنگی است.

برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش بینی شده بود که افتتاح شد.

بررسی آثار و تاثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری این کنگره است

.

کد خبر 4656033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha