۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲

رئیس کمیته امداد فردوس:

۱۰۸ میلیون تومان زکات در فردوس جمع آوری شد

۱۰۸ میلیون تومان زکات در فردوس جمع آوری شد

فردوس- رئیس کمیته امداد شهرستان فردوس از جمع آوری ۱۰۸ میلیون تومان زکات در سه ماهه اول امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حلوانی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد احیاء زکات این شهرستان بیان کرد: این مقدار زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ میلیون تومان رشد را نشان می دهد.

وی تعهد امسال ستاد زکات شهرستان فردوس را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که تا کنون بیش از یک سوم این مقدار محقق شده است.

حلوانی خاطرنشان کرد: در زکات واجب از ابتدای امسال تا کنون ۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم گندم تحویل ستاد زکات شده و کار جمع آوری زکات در روستاهای چهنو و کجه همچنان ادامه دارد.

وی از جمع آوری ۷۰ میلیون تومان زکات فطریه در شهرستان خبرداد که بین نیازمندان و موسسات خیریه توزیع شده است.

امام جمعه فردوس نیز از مدیریت جهاد کشاورزی خواست آمار تولید گندم و جو را در اختیار ستاد زکات شهرستان قرار دهند تا نسبت به دریافت زکات آنها اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین بابایی تاکید کرد: تمام ارگانها و اداره ها باید در بحث جمع آوری زکات همکاری کنند و روحانیون شهرستان نیز مردم را تشویق به پرداخت این واجب الهی کنند.

معاون سیاسی فرماندار فردوس نیز خواستار تجلیل از فعالان زکات شد و افزود: همانگونه که از فعالان در تمام زمینه ها تجلیل می شود باید این موضوع در بحث زکات بسیار پررنگ تر باشد تا مشوقی برای دیگران شود.

حسین اسماعیلی با اشاره به پروژه هایی که از محل زکات پرداختی در شهرستان انجام می شود گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد اعتبارات اینگونه پروژه ها باید توسط دولت پرداخت شود این موضوع در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح خواهد شد تا به تعهد خود عمل کنیم.

کد خبر 4657400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha