۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۳۲

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شرط استفاده از قرآن طهارت نفسانی است

شرط استفاده از قرآن طهارت نفسانی است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اهل بیت (ع) بهترین تفسیر قران هستند، گفت: هر کس با هر درصدی که طهارت نفس دارد به همان میزان می تواند از قرآن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی چهارشنبه شب در دیدار با جمعی از حافظان قران کریم در بیرجند اظهار داشت: قران ظاهر و باطن دارد و ظاهر و باطن آن عمیق است.

وی با بیان اینکه قران با همه ویژگی های ظاهری و باطنی که دارد، کاربرد آن همراه با اهل بیت (ع) است، بیان کرد: این مسئله در شیوه های تجربی جهان بشریت یک اصل است که هر کتابی در هر رشته و سطحی ناگزیر باید همراه با استاد شایسته نیز باشد وگرنه قابل بهره برداری نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تجربه های آموزشی به این اصل تأکید می شود، افزود: هر کتاب علمی باید درست با همسان خود معلم و مربی داشته باشد وگرنه قابل بهره برداری نیست چه رسد این کتاب ریشه وحی داشته باشد.

عبادی اضافه کرد: لذا آنچه به اسم قرآن در جامعه ای که دور از تعلیمات اهل بیت (ع) است، سر از ناکجاآباد در می آورد همانطور که در دنیا به اسم قران دنبال کارهای دیگر هستند.

بهترین تفسیر قران و حدیث اهل بیت (ع) هستند

وی یادآور شد: بهترین تفسیر قران و حدیث اهل بیت (ع) هستند اما جامعه اسلامی از آن محروم شد چراکه سرپرستی آن به بنی امیه و بنی عباس رسید و آن را مطابق با میل خود تغییر دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از طرف دیگر آنچه به عنوان تفسیر حدیث بود بعد از رحلت رسول اکرم (ص) ممنوع شد، بیان داشت: از نظر حقوقی جزء حقوق اولیه هر کس وقتی یک کلمام می گوید، حق او تفسیر کلام است.

عبادی با بیان اینکه از قرآن استفاده های مختلف می شود چراکه دارای جنبه های مختلفی می شود، عنوان داشت: قرآن یک کتاب ادبی، هنری و فقهی بوده اما منظور از نزول قران هدایت است.

وی با اشاره به اینکه طبق حدیث ثقلین هیچکس به حقیقت قران دست پیدا نمی کند مگر مطهرون و این طهارت انسانی و نفس است، بیان کرد: هر کس با هر درصدی که طهارت نفس را بدور از همه قش های نفسانی دارد به همان میزان می تواند از قرآن استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق تفسیر قرانی نیز حقیت قران در دست مطهرون است، افزود: آن کسی که به حقیقت با اهل بیت (ع) باشد و حتی دشمن اعتراف می کند که اهل بیت (ع) ذره ای از راه قران منحرف نشده اند.

عبادی اضافه کرد: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال از حدیث ثقلین و ارتباط آیات قران یک معجزه علمی را استخراج می کنیم که اگر قرآن به عالم غیبی متصل نباشد نمی تواند این سطح از بیان را داشته باشد.

وی خطاب به حافظان قرآن کریم گفت: شما وجود خود را در سایه حضرت فاطمه زهرا (س) ظرف قران قرار داده اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ظرف و قبل شما حامل و حافظ قرآن است اما برای اینکه خارج از حفظ و الفاظ، قرآن به حقیقت معنی در قلوب شما تثبیت شود، نیازمند تزکیه است.

کد خبر 4657595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha