۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

توجه به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است

توجه به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است

لاهیجان- نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، تأکید کرد: توجه به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله نیکفر ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از کتابخانه توسعه یافته لاهیجان که در این کتابخانه برگزار شد با بیان اینکه مباحث اقتصادی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در دهه اخیر بوده است، اظهار کرد: به رغم فشارهای اقتصادی هنوز هستند افرادی که در حوزه فرهنگی و آموزشی اقدامات خیرخواهانه انجام می دهند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه رهبری در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها اجرای هر برنامه را منوط به داشتن پیوست فرهنگی دانسته اند، گفت: اگر اقدامات ما با پیوست فرهنگی همراه نشود نمی‌توانیم بازار هدف مناسبی برای تولیدات خود در جهان پیدا کنیم.

نیکفر در ادامه به اهمیت مطالعه در سطح جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: مردمی که مطالعه نداشته و از سواد کافی نیز برخوردار نیستند در میدان فرهنگی نمی‌توانند حضور موفقی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای گذشته غنی فرهنگی و علمی است، بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم بسیاری از کشورها با انجام اقدامات فرهنگی موفق شده اند محصولات خود را در ایران با استقبال گسترده به فروش برسانند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه ایران از جایگاه مناسبی در زمینه سرانه مطالعه برخوردار نیست، افزود: کاهش تعداد تیراژ انتشار کتاب نیز در کشور یکی از معضلات است که جای تأسف دارد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: باید به دنبال ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باشیم امروز از فضای مطالعه فاصله گرفته‌ایم که بخشی از آن متاثر از عدم توجه مسئولان در بخشی دیگر نیز به دلیل بی‌توجهی جامعه است.

کد خبر 4658014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha