۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

اعزام ۲۵۰۰زائر خراسان جنوبی به حج تمتع/آغاز پروازها از ۲۵ تیرماه

اعزام ۲۵۰۰زائر  خراسان جنوبی به حج تمتع/آغاز پروازها از ۲۵ تیرماه

بیرجند- مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام دو هزار و ۵۰۰ زائر از استان به حج تمتع خبر داد و گفت: در سال جاری این حجاج ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه ولیمه شان را به سیل زدگان اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نوفرستی صپیش از ظهر شنبه در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان از خراسان جنوبی عازم سرزمین وحی می شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد دو کاروان اهل تسنن و مابقی اهل تشیع هستند، گفت: همچنین یک کاروان از مشهد مقدس با پروازهای بیرجند انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری زائران از بیرجند به مدینه رفته و بعد از پنج روز به مکه مشرف می شوند، افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر و نظم بخشیدن به کاروان ها، آموزش های کاربردی در قالب ۴۷ هزار نفر ساعت به زائران ارائه شده است.

نوفرستی میانگین سنی زائران را ۵۶-۵۵ سال دانست و اظهار کرد: جوان ترین زائر با سن ۱۲ سال و پیرترین زائر با سن ۹۲ سال عازم این سفر نورانی می شوند.

وی آغاز پروازها را از ۲۵ تیرماه جاری اعلام کرد و افزود: ۲۵ تیرماه سه پرواز از بیرجند انجام می شود و پروازها تا ۲۹ تیرماه ادامه دارد.

اهدای ۱۰۰ میلیون تومان ولیمه حجاج به سیل زدگان

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین عملیات برگشت زائران از چهارم شهریورماه آغاز می شود و تا هشتم شهریور ادامه دارد.

نوفرستی بیان کرد: در سال جاری زائران خانه خدا در حرکتی خودجوش ۱۰۰ میلیون تومان از ولیمه شان را به سیل زدگان اهدا کردند.

وی از پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور خبر داد و اظهار کرد: در راستای آسایش و رفاه زائران به عنوان اولین استان در کشور امانات و وسایل زائران توسط پست به فرودگاه برده می شود و در زمان بازگشت نیز توسط پست تحویل زائران خواهد شد.

نوفرستی با بیان اینکه ۱۴ قلم داروی ممنوعه اعلام شده که باید مورد توجه زائران باشد، گفت: درصورتی که زائری نیاز به مصرف داروی خاصی دارد، نسخه دارویی ممهور به مهر پزشک کاروان را به همراه داشته باشد.

تشکیل ۹ پرونده عیله آزادبرهای عتبات عالیات

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زائران از حمل مواد مخدر و اقلام ممنوعه به طور جد خودداری کنند، گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات طی سال گذشته مواردی از حمل اقلام ممنوعه مشاهده شد.

وی با اشاره به آزادبرهای عتبات عالیات بیان کرد: برخی افراد به دنبال سود و منافع خودشان بوده و کاروان هایی را در قالب آزادبر به عتبات عالیات اعزام می کنند.

نوفرستی با بیان اینکه طی سال گذشته ۹ پرونده دادگاهی علیه آزادبرها تشکیل شده است، گفت: از زائران خواستاریم قبل از ثبت نام در کاروان های عتبات عالیات از صحت و درستی کارشان مطلع شوند.

بنا به گفته مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ثبت نام اربعین از روز عرفه آغاز می شود.

کد خبر 4658860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha