۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

افزایش سکونت های شهری/اجرای طرحهای اشتغال برای ماندگاری روستائیان

افزایش سکونت های شهری/اجرای طرحهای اشتغال برای ماندگاری روستائیان

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه درصد سکونت های شهری با روستایی جابجا شده و رو به افزایش است، گفت: باید طرح های اشتغال پایدار برای ماندگاری روستائیان تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان پیش از ظهر یکشنبه در همایش روز دهیاری با بیان اینکه مسئولان در خدمات رسانی ها باید سیاست های دولت و نظام را مد نظر داشته باشند، بیان کرد: دهیاری ها به عنوان سفیران خدمت دولت در راستای توانمند سازی روستاها، اشتغال و اقتصاد تلاش کنند.

وی خواستار شناسایی ظرفیت های روستایی توسط دهیاران شد و افزود: دهیاران طرح هایی در زمینه اقتصاد، عمران و اشتغال تعریف کرده و از هم افزایی دستگاه ها برای اجرای این پروژه ها استفاده کنند.

میرجعفریان بیان کرد: دهیاران برای ماندگاری روستاییان در روستاها انگیزه و امیدواری ایجاد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اقتصاد و اشتغال روستاییان را پایدار کنند.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر درصد سکونت روستایی و شهری خراسان جنوبی عوض شده است، افزود: در سطح کشوری ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن بوده که این امر معضلاتی را به بار می آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مساکن روستاییان را یکی از دغدغه های مسئولان استانی دانست و گفت: باید از پروژه تولید ۱۰ هزار واحد استفاده کنیم تا خسارت ها در بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی به حداقل برسد.

وی خواستار رعایت قوانین و مقررات در خدمت رسانی ها و اجرای برنامه ها شد و گفت: رعایت ضوابط و مقررات از بسیاری از حوادث احتمالی جلوگیری می کنند.

کد خبر 4659978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha