۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زیرساخت های فکری را تقویت کنیم/تفکر لیبرال عامل افسردگی ها

زیرساخت های فکری را تقویت کنیم/تفکر لیبرال عامل افسردگی ها

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افسردگی‌های امروز به دلیل تفکر لیبرالی است، گفت:باید زیرساخت های فکری را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره بصیرتی خط حضرت امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار کرد: جوانان باید تکلیف راه و جامعه خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه سرنوشت جامعه در دانشگاه‌ها مشخص می‌شود، افزود: انسان چه عالم باشد چه جاهل از هستی برداشت خاصی دارد و زندگی آنها با این برداشت تنظیم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در عالم فرض خطی از مبدا به مقصد کشیده می‌شود که انسان سالک آن خط است، عنوان کرد: مخلوقات جهان دارای چهار علت مادی، صوری، فاعلی و غایی هستند.

وی با بیان اینکه هر ممکنی یک علت فاعلی دارد که اگر صد سال افتاده باشد بدون علت فاعلی ارزشی ندارد، بیان کرد: تمام نعمت‌های دنیا دست قدرت و حکمت علت فاعلی جهان هستی هستند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کلمه برای چه علت غایی و هدف را نشان می‌دهد، اظهار داشت: تمام ارزش‌های دنیا بر علت غایی مشخص می‌شود زیرا انسانی که در خط و راه خود هدف غایی را تنظیم می‌کند در واقع ارزش خود را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در جامعه بشری به وجود آمده و کار آن ظلم و ستم و آواره کردن مردم است به این علت است که زندگی آنها بر همین بینش تنظیم شده، افزود: انسانی که با فطرت و عقل سالم و کشف حقایق در راه درست قدم بر می‌دارد نیز زندگی‌اش بر همین مبنا پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مال پرستی و شهوت پرستی غیر از شکرگذاری است، گفت: خط همه انبیا از مبدا حکیم تا مقصد اعلی بوده و سیر تکاملی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سیر تکاملی تکرار معنی ندارد، گفت: اگر مجنونی به منزل لیلی حرکت می‌کند قدم‌هایش مشابه هم هستند اما در باطن هیچ گاه قدم اول با قدم‌های بعدی او مشابه هم نیستند بلکه انگیزه او را بیشتر می‌کند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه افسردگی‌های امروز به دلیل تفکر لیبرالی است، عنوان کرد: یکی از چیزهایی که انسان را به مقصد می‌رساند سختی‌های دنیا است.

وی با بیان اینکه سختی هیچ افسردگی‌ای ندارد بلکه این افسردگی‌ها از بی ایمانی ناشی می‌شود، اظهار داشت: امروز باید فکر و اندیشه را عوض کرد تا همه چیز تغییر کند چراکه در راه بت پرستی آرمان یک انسان موحد معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های فکری را تقویت کنیم، افزود: احساسات و هوس‌ها انسان را به جایی نمی‌رساند بلکه آنچه به انسان کمال می‌دهد و او را خیرخواه می‌کند بندگی خالص خداوند متعال است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امروز دوست مردم است اما متاسفانه گاهی عوض اینکه مشکل خود را برطرف کنیم به آینه سنگ می‌زنیم.

کد خبر 4660082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha