۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری خراسان جنوبی:

حفاظت از راه های خراسان جنوبی نیازمند ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار است

حفاظت از راه های خراسان جنوبی نیازمند ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار است

بیرجند- رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری خراسان جنوبی گفت: انجام روش های حفاظتی و نصب علائم در سطح جاده های استان سالانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صادقی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی آسفالته در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی، عمر مفید روسازی این محورها را ۱۰ ساله عنوان کرد و گفت: با این وضعیت هر ساله بالغ بر یک هزار کیلومتر از راه های استان نیازمند روش های حفاظتی و یا روکش روی خواهد بود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: تحقق این امر در کنار هزینه های تابلو و علایم راه ها، نیازمند حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد این اعتبار از منابع استانی، ملی و قیر رایگان تامین می شود، عنوان داشت: با تشدید بارندگی طی ماه های اخیر، در برخی مقاطع وضعیت بحرانی ایجاد کرده است.

هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومانی برای نگهداری راه های استان

وی از اجرای ۵۵ کیلومتر روکش آسفالت در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بوده که در راستای افزایش ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: این پروژه ها شامل اجرای ۴۵ کیلومتر روکش آسفالت گرم، چهار کیومتر ماسه آسفالت گرم و شش کیلومتر ماسه آسفالت سرد نازک بوده است.

صادقی به اجرای عملیات فوکسیل بر روی شش کیلومتر از راه های استان طی این مدت اشاره کرد و افزود: علاوه بر این بالغ بر سه هزار متر طول عملیات درزگیری در طول راهها انجام شده است.

وی، انجام عملیات لکه گیری هندسی در سطح ۸۵ هزار متر مربع و تعریض محور ۶۰۰ متر را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد و افزود: برای اجرای این عملیات بیش از ۴۶ هزار تن آسفالت و دو هزار و ۳۰۰ تن قیر مصرف شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: رقم ریالی انجام این عملیات بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان است.

است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد.

وی همچنین اشاره کرد: چنانچه عمر مفید روسازی در وضعیت موجود ۱۰ سال لحاظ گردد، همه ساله نیازمند انجام روشهای حفاظتی یا روکش روی هزار کیلومتر راه در استان خواهیم بود که

مسئول اداره نگهداری راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در پایان متذکر شد:

کد خبر 4661077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha