۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹

وزیر خارجه سابق سوئد:

اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی غیر قانونی است

اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی غیر قانونی است

وزیر خارجه سابق سوئد و نایب رئیس روابط خاجی شورای اروپا با انتشار پیامی اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی را مایه تعجب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کارل بیلدت» وزیر خارجه سابق سوئد و نایب رئیس روابط خارجی شورای اروپا، در پیام خود در توئیتر می‌نویسد: مشروعیت اقدام انگلیس در توقیف نفتکشی که با نفت ایران عازم سوریه بوده مایه تعجب است. یکی به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، ایران عضو اتحادیه اروپا نیست و اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه دیگران به کار نمی‌گیرد، این کاری است که آمریکا آن را انجام می‌دهد.

منظور بیلدت آن است که اگر کشوری به غیر اعضای اتحادیه اروپا این تحریم را نقض کند مشمول مجازات‌های بروکسل نمی‌شود.

جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی از توقیف یک ابرنفتکش در آب‌های خود خبر داد که به گفته خبرگزاری رویترز «از ایران» عازم سوریه بوده است. جبل‌الطارق تحت حاکمیت بریتانیا اداره می‌شود

در بیانیه دولت جبل‌الطارق به نام ایران اشاره نشده است. دلیل توقیف نفتکش گریس ۱ نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه قید شده است. دولت جبل الطارق گفته است که شواهد معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد گریس ۱ محموله نفت خام را به پالایشگاه بانیاس در سوریه منتقل می‌کرده است.

«جوزپ بورل» وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به توقیف این کشتی گفته بود که نفتکش ایرانی در خارج از قلمرو دریایی جبل الطارق و به درخواست آمریکا توقیف شده است.

کد خبر 4661374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha