۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

اهمیت داشتن هدف و ارزش در زندگی فردی

اهمیت داشتن هدف و ارزش در زندگی فردی

معیار اصلی برای اندازه‌گیری میزان شادی در جامعه امروز، شناخت هدف خود در زندگی و دلیل آنچه که باید برای آن زندگی کنید، است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فشار زیادی برای دانستن هدف شما در زندگی وجود دارد، چون اگر هدفتان را ندانید، شانس داشتن زندگی رضایت‌بخش و شاد تقریباً صفر است.

هدف زندگی الزاماً به معنای خوشحال بودن نیست. باید هدفی انتخاب کرد که مفید، شرافتمندانه، مهربانانه باشد، تا بتواند تفاوتی بین صرفاً زندگی کردن با خوب زندگی کردن به وجود بیاورد.

چهار مرحله برای پیدا کردن هدف در زندگی

پزشک خوب، چهار مرحله‌ی بسیار ساده به شما معرفی خواهد کرد که اگر از آنها پیروی کنید، راحت تر میتوانید به هدف و کامیابی در زندگی‌تان برسید.

۱- کم کردن میزان وقت گذرانی در رسانه‌های اجتماعی

با رشد استفاده از رسانه‌های اجتماعی، دائماً در معرض افرادی هستیم که زندگی‌ای را به نمایش می‌گذارند که به نظر می‌رسد در آن کامیاب و موفق بوده و هدفمند زندگی می‌کنند.

درحالیکه در رسانه‌های اجتماعی، شما تنها بخش‌های شگفت‌انگیز و جالب زندگی مردم را می‌بینید، و قسمت های چالش برانگیز و واقعی زندگی آنها قطعاغ به نمایش گذاشته نمی شوند. درحالیکه هیچ‌کس از واقعیات زندگی نمیتواند فرار نمی‌کند؛ و از مشکلاتی که از ناکجا سرچشمه می‌گیرد.

اگر از دسته افرادی هستید که کیفیت زندگی و شادی خود را با فعالان در رسانه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنید، این کار را متوقف کنید.

شما باید یک تعریف منحصر به فرد از زندگی شاد و موفقیت برای خودتان داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی آنچه را که به دنبالش هستید برآورده نمی‌کند، بخصوص وقتی که پای آنچه که موجب شادی در زندگیتان می‌شود در میان باشد.

زمانی به طور مداوم شادی را تجربه خواهید کرد که زندگی هدفمندی داشته باشید و دقیقاً بدانید چه ارزشهایی در زندگی برای شما مهم هستند. استفاده از تجربیات دیگران از شادی، در رسانه‌های اجتماعی، راه خوبی برای تعیین هدف زندگی‌تان نیست.

۲- این سه پرسش کلیدی را از خود بپرسید

برای شروع سفر خود در جهت شناخت هدفتان در زندگی، این سه پرسش کلیدی را از خود بپرسید:

* میراثی که می‌خواهم بعد از خودم به جا بگذارم چیست؟
* بعد از مرگم، مردم راجع به من چه می‌گویند؟
* چه تفاوتی در زندگی دیگران ایجاد کرده‌ام؟

پاسخ به این سه سوال به شما کمک می‌کند که هدف خود را در زندگی مشخص کنید.

هنگامی که پاسخ سوالات را یافتید، گام بعدی این است که اقدام کنید و به طور مداوم روی ویژگی‌هایی که فکر میکنید برای رسیدن به زندگی هدفمند و شاد مهم هستند تمرکز کنید.

۳- بر اقدامات خاصی که شادی را برایتان به ارمغان می‌آورد تمرکز کنید

«شما زندگی خود را با کلمات نمی‌نویسید. بلکه با اعمالتان به آن معنی می‌دهید. آنچه که فکر می‌کنید، مهم نیست. کاری که انجام می‌دهید مهم است.» پاتریک نِس.

کشف هدف و آنچه که باید برای آن زندگی کرد، برای همه افراد در جهان، چه غنی و چه فقیر ضروری است. هر کسی فرصت زندگی کردن به صورت تمام و کمال را دارد. و این موضوعی پیچیده یا دشوار نیست.

پیدا کردن هدف زندگی قابل دستیابی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که زندگی شاد و کامیاب چه معنایی برایتان دارد و سپس نوبت عمل کردن است. دست به کار شوید و با دیگران مهربان باشید و هر روز به بهترین نحو ممکن بر اساس ارزش ها و اهدافتان زندگی کنید.

رفتارهای مهرورزانه، سخاوتمندی، سپاسگزاری و عشق، اقدامات اساسی در جهت زندگی هدفمند هستند. اگر بر روی این رفتارها به صورت روزانه تمرکز کنید، هدفمند زندگی خواهید کرد. در این مرحله است که احساس شور و شادی زندگی شما را در برمی‌گیرد.

هر چه کارهای بیشتری برای دیگران انجام دهید، خوشحال‌تر خواهید بود.

۴- کمک گرفتن از مشاور و روانشناس

شکی نیست که استفاده از تجربیات متخصصان همواره یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی افراد است. در زمینه انتخاب اهداف و ارزش‌های زندگی نیز می توان از متخصصان این زمینه نظیر روانشناسان کمک گرفت. آنها به عنوان متخصص شخصیت شما را تحلیل می کنند و با توجه به شرایط پیشنهادات مناسب را به شما ارائه می دهند. پزشک خوب به عنوان متخصص در زمینه های پزشکی و روانشناسی امکان رزرو اینترنتی و تلفنی را از بهترین روانشناس در تهران و سایر شهرهای ایران فراهم می‌کند.

یادتان باشد!

زمانی که هدفمند زندگی می‌کنید، بدان معنا نیست که زندگیتان شبیه زندگی ملکه ها می‌شود.

واقعیتِ ها را در نظر داشته باشید، اینکه هنوز هم اشتباهات خود را دارید و حتی ممکن است اشتباهات بزرگی مرتکب شوید، شکست بخورید و یا مجبور باشید مسیر خود را از طریق چالش‌هایی که زندگی در مسیرتان قرار می‌دهد، پیدا کنید.

با این حال، زندگیِ هدفمند، انعطاف‌پذیری شما را تقویت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا با چالش‌های زندگی، پرقدرت و مطمئن مواجه شوید.

به خاطر داشته باشید که هیچ‌کس دیگری توانایی انجام آن را ندارد، همه چیز به خود شما بستگی دارد. قدرت انتخاب تنها چیزی است که به شما این امکان را می‌دهد که هدفمند و شاد زندگی کنید.

مسیر شناخت هدف زندگی در دسترس‌تان قرار دارد. خود شما تنها کسی هستید که می‌تواند این کار را انجام دهد و توانایی کنترل اینکه چگونه می‌خواهید زندگی کنید را دارید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4661973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha