۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

حفظ اقتدار وجایگاه مهمترین ویژگی یک زن/حجاب سپر بانوان از آسیب ها

حفظ اقتدار وجایگاه مهمترین ویژگی یک زن/حجاب سپر بانوان از آسیب ها

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه ریشه بسیاری از بدبختی های جامعه بی عفتی است، گفت: از دیدگاه اسلام مهم ترین ویژگی یک زن حفظ اقتدار و جایگاه وی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی ظهر سه شنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان جنوبی بیان کرد: هر بقعه متبرکه باید قطب فرهنگی آن شهر و دیار شود.

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز حجاب و عفاف، بیان کرد: در این روز بیش از دو هزار انسان بی گناه به شهادت رسانده و در گودالی دفن کرده اند.

حجت الاسلام رضایی عفاف و حجاب را سرمایه‌ای بزرگ برای زنان، خواهران و مادران دانست و اظهار کرد: حفظ حجاب در سلامت نظام، جامعه و خانواده تأثیر بسزایی داشته و سپر بانوان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بدحجاب و بی حجاب به خود، خانواده و جامعه آسیب می‌زند، افزود: بیش از ۹۵ درصد حوادث درج شده در مطبوعات قتل‌ها، خیانت و جنایت‌هایی بوده که ریشه در بدحجابی دارد.

حجت الاسلام با بیان اینکه بی حجابی زندگی‌ها را به سمت همخانه شدن می‌برد، افزود: امروزه بی حجابی یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی بوده که دامنگیر جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حجاب در لغت به معنای مانع رسیدن، پوشیدن و منع کردن است، افزود: حجاب امری فطری و ذاتی بوده و حیا درونی انسان سبب می‌شود که عفاف و حجاب داشته باشد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی زن از دیدگاه اسلام در این است که اقتدار و جایگاه خود را حفظ کند و این اقتدار زمانی شکسته می‌شود که خودش امتیازاتی که دین به او داده است را از دست بدهد.

کد خبر 4662235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha