۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خبر داد؛

مساعدت معاون رئیس جمهور برای فعالیت ۲مرکز شتابدهی فناوری در مرکزی

مساعدت معاون رئیس جمهور برای فعالیت ۲مرکز شتابدهی فناوری در مرکزی

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، از اخذ موافقت و قول مساعدت معاون فناوری رئیس جمهور، برای راه اندازی دو مرکز شتابدهی فناوری در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده مردم اراک در مجلس، علی اکبر کریمی اظهار داشت: در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیگیری مسائل مرتبط با حوزه انتخابیه و پیشرفت‌های علمی و فناوری و حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که از ناحیه معاونت علمی به استان مرکزی تعلق می‌گیرد بررسی شد.

وی افزود: در مورد احداث دو مرکز شتابدهی فناوری و توسعه و فناوری و سلامت در استان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وعده مساعدت‌های لازم داده شد و امیدواریم که با احداث این مراکز در سه دانشگاه بزرگ شهر اراک بتوانیم گامی بلند در عرصه توسعه علم و فناوری برداریم.

کریمی ادامه داد: مسئله کمک‌رسانی به اجرای پروژه‌های علمی و فناوری در حوزه‌های ساماندهی، حفظ و حراست از فضای سبز منطقه سده شهرستان اراک نیز در این دیدار مطرح شد و مسئله کمک به حفظ و حراست از منطقه تالاب میقان و محیط زیست اطراف شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت تا در راستای مقابله با ریزگردها و احیای تالاب میقان فعالیت‌های مربوطه آغاز شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های فناورانه در راستای استحصال آب باران در شهر اراک، سایر شهرستان‌ها و مناطق روستایی به‌منظور به‌کارگیری در شهرها و برای استفاده در آبیاری فضای سبز و مزارع نیز مطرح و مورد تائید و تاکید معاون فناوری رئیس جمهور واقع شد.

وی افزود: تقویت و حمایت از اقدامات و فعالیت‌های فناورانه در رسته گلخانه‌ای در مقیاس‌های کوچک و بزرگ در سطح منطقه به انجام می‌رسد، همچنین استفاده از دستاوردهای فناورانه در راستای مهار و کاهش آلودگی‌های مربوط به صنایع نیز در دستورکار قرار گرفت و مقرر شد به اجرا برسد.

کد خبر 4662505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha