۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی خبر داد:

سهم ۳ میلیارد تومانی خراسان جنوبی در جمع آوری زکات

سهم ۳ میلیارد تومانی خراسان جنوبی در جمع آوری زکات

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی گفت:جمع آوری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در سال جاری برای استان تعریف شده که امید است همانند سال گذشته درصد تحقق بیشتری داشته باشیم.

رضا سلم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: صدقات و زکوات از جمله منابع کمیته امداد برای تامین مالی نیازمندان است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان کمک مردمی از محل صندوق های صدقه در استان جمع آوری شده است، افزود: این میزان نسبت به سال ۹۶ قریب به دو درصد رشد داشته است.

سلم آبادی با بیان اینکه طی سال گذشته از سوی شورای زکات کشور جمع آوری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات برای استان تعریف شده بود، گفت: خوشبختانه سه میلیارد و ۱۰۰ میلون تومان زکات جمع آوری شد که این نشان دهنده عمق نگاه دینی و مذهبی کشاورزان و مردم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی قوی و دقیق از برداشت محصولاتی که زکات به آنها تعلق می گیرد، شد و گفت: همچنین نیازمند تهیه بانک آماری و اطلاعات دامداری هستیم.

وی ادامه داد: با تشکیل این بانک های اطلاعاتی نیازمندان روستا احصا و به زکات دهنده معرفی شوند تا به ارتباط مستقیم برای رفع مشکلاتشان به وجود آید.

سلم آبادی اظهار کرد: جمع آوری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در سال جاری برای خراسان جنوبی تعریف شده که امید است بتوانیم همانند سال گذشته درصد تحقق بیشتر از برنامه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ۶۰ زکات جمع آوری شده در زمینه محرومیت و ۴۰ درصد در راستای پروژه عمرانی هزینه می شود، افزود: این امر مشروط به نیت زکات دهنده بوده و ما حق دخالت در نیت وی نداریم.

سلم آبادی اظهار کرد: مصوبه های قانونی دولت را موظف کرده که مبلغی معادل جمع آوری شده زکات برای پروژه های عمرانی تخصیص دهد تا بتوانیم پروژه ها را به انجام برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: این امر تاکنون در استان عملیاتی نشده که با توجه به قول همکاری استانداری امیدواریم در سال جاری عملیاتی شود.

کد خبر 4663229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha