۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۹

ثبت ۹ هزار و ۷۶۰ اثر در سامانه جشنواره مهارت‌های هنرستان‌

ثبت ۹ هزار و ۷۶۰ اثر در سامانه جشنواره مهارت‌های هنرستان‌

مدیر کل دفتر کاردانش از ثبت و ارائه ۹ هزار و ۷۶۰ اثر هنری توسط هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سامانه جشنواره مهارت‌های هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی آذر کیش در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش دخترانه سراسر کشور با اشاره به ارزش کسب مهارت‌های هنری اظهار کرد: امروز مقوله هنر با عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی زبان گویا و راحت انتقال پیام شناخته‌شده که نقش‌آفرینی و اهمیت آن در ابعاد اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و هنری مبین توجه بیشتر به آن است.

وی برگزاری جشنواره‌های هنری را در راستای کیفیت‌بخشی سند تحول بنیادین در این حوزه دانست و تصریح کرد: در کسب آموزش‌های مهارتی ۵۰ دستگاه ازجمله؛ وزارت فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و… با عنوان متولیان اصلی حوزه هنری مشارکت داشته و این جشنواره نیز با معرفی ۱۸ گرایش منتخب برگزار شد.

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: سنجش و پایش مهارت‌های مکتسبه و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، شناسایی نخبگان مهارتی در گرایش‌های مختلف هنری و ترویج و احیای هنرهای اصیل ایرانی- اسلامی و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنرجویان هنرستان‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با ارائه گزارشی از ساختار و فعالیت‌های هنرستان‌های رشته کار و دانش و فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: امروز پیوند عمیق هنر بافرهنگ اقوام مختلف بر کسی پوشیده نیست بر همین اساس توجه به این حوزه و توسعه آموزشگاه‌ها را دستور کار قرار داده ایم که طبق ساختار جدید در هنرستان‌ها ۱۶۰ رشته کار و دانش و ۴۳ رشته فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

آذرکیش اظهار کرد: تعداد ۹ هزار و ۷۶۰ اثر هنرستانی و شهرستانی در سامانه جشنواره به ثبت رسید که در مرحله بعد ۶۱۷ اثر استانی و در نهایت به میزبانی استان قم ۶۴ اثر دختران هنرجو به عنوان منتخبین کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 4663524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha