۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی خبر داد:

تشدید برنامه های مبارزه با قاچاق کالا برای رونق تولید داخلی

تشدید برنامه های مبارزه با قاچاق کالا برای رونق تولید داخلی

بیرجند- جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از تشدید برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رونق تولید داخلی در سال جاری خبر داد.

هادی یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم اقتصاد پنهان قاچاق کالا یکی از اقدامات مهمی است که نقش بسزایی در جهت رونق تولید داخلی دارد.

وی با اشاره به برنامه های این کمیسیون در سال رونق تولید، بیان کرد: یکی از اولویت های مهم برنامه های امسال مبارزه با قاچاق سوخت بوده که در سال های اخیر به دلیل سودآوری بالا برای قاچاقچیان افزایش یافته است.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا امسال برنامه های متعددی در دستور کار قرار گرفته که استمرار طرح خرده فروشی در باک، افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان، دید زنی و کنترل باک در پایانه مرزی و تشدید بازرسی ها از جمله این برنامه هاست.

تشدید بازرسی ها در سطح عرضه

یوسفی پور همچنین به تشدید بازرسی ها در سطح عرضه در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام ستاد مرکزی برخی کالاهای از جمله کالاهای سلامت محور، کشاورزی و کالاهای دخانی در اولویت این طرح خواهند بود.

وی با تأکید بر رصد فضای مجازی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی، بیان کرد: این طرح نیز با همکاری سازمان صنعت و معدن، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر فضای مجازی و عرضه کالای قاچاق در این فضا حجم وسیعی را پوشش می دهد که مبارزه با آن عزم همگانی را می طلبد.

یوسفی پور اضافه کرد: همچنین تقویت و تجهیز ایستگاه های بازرسی در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود کمبود اعتبارات و امکانات این بخش از طریق ستاد مرکزی پیگیری و رفع شود.

برخورد قانونی با قاچاقچیان کالای دخانی

وی با اشاره به افزایش قاچاق برخی کالاهای دخانی از جمله سیگار، بیان داشت: در این راستا نیز مقرر شد برخورد قانونی با توزیع کنندگان عمده این کالاها در دستور کار قرار گیرد و همانند گذشته تنها در حد تشکیل پرونده نباشد.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش پرونده های قاچاق سازمان یافته نیز امسال کمیسیون وارد عمل شده و این پرونده ها را از مرحله تشکیل تا برخورد رصد خواهد کرد.

یوسفی پور، تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق، برگزاری کارگاه های آموزشی و تأمین اعتبار برای اقدامات فرهنگی به منظور کاهش تقاضای خرید و مصرف کالای قاچاق را از دیگر برنامه های این کمیسیون در سال جاری برشمرد.

کد خبر 4663932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha