۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد:

مشکلات آموزشی خراسان جنوبی روی میز کمیسیون آموزش مجلس

مشکلات آموزشی خراسان جنوبی روی میز کمیسیون آموزش مجلس

بیرجند-رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به خراسان جنوبی، گفت: مشکلات مطرح شده در این سفر طی دو هفته آینده در کمیسیون مجلس بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مهدی زاهدی ظهر پنج شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش آموزش و پرورش اظهار داشت: علی رغم تمام مشکلات و تنگانهای مالی نگاه و توجه به آموزش و پرورش در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نیز در ارتباط با حل مشکلات آموزش و پرورش، بیان کرد: با وجود همه مشکلات تمام دستگاه ها مصمم به رسیدگی مسائل آموزش و پرورش هستند.

وجود ۱۲۰ هزار کلاس درس تخریبی و تجهیزی در کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲۰ هزار کلاس درس تخریبی و تجهیزی در کشور خبر داد و گفت: بازسازی این کلاس ها اعتبار بالایی نیاز دارد اما با تمام مشکلات موجود و کاهش منابع در صدد رفع مشکلات این بخش هستیم.

زاهدی، پایه و اساس کشور در تمام زمینه ها را مربوط به آموزش و پرورش دانست و اظهار امیدواری کرد: با برنامه های پیش رو امیدواریم به روزی برسیم که تمام دغدغه ها در حوزه آموزش و پرورش برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تمام نگاه ها به رفع مشکلات آموزش و پرورش است، بیان داشت: طی سفر دو روزه به خراسان جنوبی اعضای کمیسیون در همه شهرستان ها توزیع وارزیابی میدانی دقیقی از مسائل و مشکلات واحدهای آموزشی و آموزش و پرورش انجام شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موارد مطرح شده در این بازدیدها طی هفته آینده در جلسه ای با حضور استاندار، مسئولان استانی ذی ربط، وزرا و رؤسای سازمان های مربوطه پیگیری می شود.

زاهدی با بیان اینکه امیدواریم براساس توانمندی مادی و معنوی و قانونی خود برنامه ریزی خوبی برای رفع مشکلات بخش آموزش داشته باشیم، بیان داشت: تلاش می شود برخی از این مشکلات در سال جاری رفع و تا دو یا سه سال آینده وضعیت آموزش و پرورش خراسان جنوبی به حد نرمال کشوری برسد، هرچند در برخی از زمینه ها بالاتر از نرم کشوری است.

کد خبر 4664086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha