۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰

طی نشستی با حضور وزیر اقتصاد در هرمزگان صورت گرفت؛

تسهیل و تسریع روند تجارت بین المللی با اتخاذ تدابیر جدید

تسهیل و تسریع روند تجارت بین المللی با اتخاذ تدابیر جدید

بندرعباس -در نشست با وزیر اقتصاد، با تشریفات ترخیص کالا، مسائل این حوزه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و راهکارهای عملی رفع مشکلات موجود، تسریع و تسهیل تجارت بین المللی کالا در بنادر مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد دژپسند عصر جمعه در نشست بررسی رفع مشکلات رسوب کالا که در بندر شهید رجایی برگزار شد، هدف از سفر دو روزه خود به استان هرمزگان را بررسی میدانی وضعیت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در بنادر و گمرکات اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود تمامی توطئه‌های دشمنان، تجارت بین المللی کالا از طریق گمرکات و بنادر ایران از رونق خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: جابجایی کالا از طریق بنادر افزایش یافته و همکاری خوبی را از سوی دستگاه‌های مسئول در راستای تسهیل و تسریع در روند ترخیص کالا شاهد هستیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: با تدابیر و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد و برنامه‌ریزی‌هایی که متعاقب آن صورت می‌گیرد، روند تجارت بین المللی کالا از طریق بنادر تسهیل و تسریع می‌شود.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز اظهار داشت: خوشبختانه در این نشست با هم افزایی، تعامل و همکاری مناسب دستگاه‌های مسئول در فرآیند ترخیص کالا، راهکارهای مطلوبی برای بهبود روند امور در این حوزه اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بر اساس مجموعه اقداماتی که توسط هرکدام از دستگاه‌ها در این حوزه صورت می‌گیرد، شاهد تسهیل و تسریع در روند صادرات و واردات کالا از طریق بنادر خواهیم بود.

همتی تصریح کرد: تمامی تلاش ما فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز طی سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه راهبردی بندر شهید رجایی در تجارت بین المللی کشور ایران پرداخت و برنامه‌ها و اقدامات سازمان متبوع خود جهت کاهش رسوب و ماندگاری کالا در بنادر با تعامل و همراهی سایر دستگاه‌های همکار در بنادر ایران را تشریح کرد.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مقایسه‌ای از وضعیت رسوب و ماندگاری کالا طی سه ماهه نخست سال جاری با دوازده ماهه سال گذشته ارائه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح تازه‌ترین آمار و ارقام پیرامون وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران پرداخت

کد خبر 4664677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha