۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری:

مراتع جنوب پایتخت مستعد آتش سوزی است

مراتع جنوب پایتخت مستعد آتش سوزی است

ری- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری درباره افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع جنوب پایتخت با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاء نصرتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال و در پی بارندگی های مناسب، گیاهان مرتعی از رشد خوبی برخوردار هستند اظهار داشت: با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و همچنین خشک شدن گیاهان زیر اشکوب جنگل های دست کاشت، عرصه های منابع طبیعی مستعد آتش سوزی بوده که در این خصوص توجه و دقت بیشتر همگان را می طلبد.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه آتش سوزی احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم با این یگان می باشد،.

وی در ادامه از تعامل با ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه های شهرستان ری خبرداد و اظهار داشت: به منظور بهره گیری از امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت های دستگاه ها و نهادهای اجرائی، امدادی و خدمات رسان همچون آتش نشانی، هلال احمر و… برای مواجهه با حوادث آتش سوزی، هماهنگی و تعامل با این دستگاه ها از سوی فرمانداری این شهرستان ایجاد شده تا به محض وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی همه دستگاه ها برای مهار و اطفاء حریق، منابع طبیعی را یاری کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بر اثر یک بی احتیاطی و سهل انگاری سطح وسیعی از عرصه های منابع طبیعی دچار آتش سوزی شده و خسارات جبران ناپذیری متوجه طبیعت می شود، نکات و توصیه های ایمنی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان ساخت: به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی، از عموم مردم و مسافران درخواست می شود هنگام مراجعه و اتراق در بوته زارها و عرصه های جنگلی از روشن کردن آتش، رها کردن وسایل شیشه ای و ته سیگار جداً خودداری کنند.

نصرتی اراضی کشاورزی را نیز مستعد آتش سوزی دانست و یادآور شد: مزارع کشاورزی با توجه به گرم شدن هوا مستعد آتش سوزی هستند که در این خصوص لازم است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش مزارع جداً پرهیزکنند که این کار علاوه بر آسیب رساندن به خاک و ایجاد آلودگی زیست محیطی، در برخی مواقع موجب سرایت آتش به مراتع نیز می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی این شهرستان را ۲۰۶ هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: ۱۵۰ هزار هکتار از این اراضی را مراتع قشلاقی تشکیل داده و ۱۰ هزار هکتار از این اراضی نیز جزو اراضی بیابانی می باشد و مساحت قابل ملاحظه ای از اراضی ملی این شهرستان در قالب ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع برای ایجاد جنگل کاری به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

کد خبر 4666935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha