۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن در فردوس آغاز شد

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن در فردوس آغاز شد

فردوس- طی مراسمی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و مسئولان محلی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در فردوس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس چهارشنبه شب در افتتاحیه این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه، ۱۴۶ خواهر و ۱۱۱ برادر از سراسر استان به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت.

محمد رضا حاجتی تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، ۱۰،۵و ۲۰ جز و کل قرآن، قرائت و ترتیل و اذان و دعا خوانی برگزارمی شود که اذان مخصوص برادران است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز قرآن را کتاب زندگی و مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: تمامی قرآن نور، هدایت و مایه فخر است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور تصریح کرد: گر چه مسابقات قرآنی زیادی توسط ارگان‌ها در سطح کشور برگزاری می‌شود ولی متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی اضافه کرد: تاکید رهبری اینست که علاوه بر قرائت قرآن با معنای آن نیز آشنا شده و در زندگی آنها را بکار بندیم و حاملان و قاریان قرآن در این خصوص وظیفه سنگینی دارند.

بخشی پور تاکید کرد: نباید جامعه قرآنی به قرائت تنهای قرآن بسنده کند بلکه باید اولین عمل کنندگان به قرآن باشند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین واجبات بر زمین مانده دانست که حاملان و قاریان قرآن باید به این تکلیف الهی عمل کنند و بی تفاوت از کنار اوامر خداوند نگذرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه قرآنی باید هر آنچه در احیای دین و واجبات الهی تشخیص می‌دهد عمل کند و مفسران قرآن باید یاوران قرآن باشند.

وی با بیان حدیثی از امیر المومنین تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند زمانی خواهد رسید که در جامعه از قرآن چیزی جز نام آن باقی نخواهد ماند و قرآن مهجور می‌شود و با عمل به قرآن مشمول این سخن مولای متقیان نشویم.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات گروه تواشی شهرستان فردوس به اجرای برنامه پرداختند و مراسم اختتامیه نیز عصر روز جمعه در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی با معرفی برترین‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 4669756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha