۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۳

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد:

لزوم توجه به نژاد دام های وارداتی/آسیب واسطه ها به صادرات مرغ

 لزوم توجه به نژاد دام های وارداتی/آسیب واسطه ها به صادرات مرغ

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه نژاد دام وارداتی به استان باید مورد تأیید کارشناسان قرار گیرد، گفت: صادرات مرغ و جوجه از طریق واسطه آسیب‌زا است.

سید حسین خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بحث واردات دام به خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در بحث واردات دام آنچه حائز اهمیت است جدی گرفتن موضوع قرنطینه و اظهار نظر دامپزشکی در زمینه سلامت دام وارداتی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: اگر موضوع قرنطینه دام وارداتی به صورت جدی مد نظر قرار نگیرد سلامت جامعه و سایر دام‌های موجود در خراسان‌جنوبی مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی با تبیین اهمیت نژاد دام وارداتی به خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی دام از مرز خراسان جنوبی وارد کشور می‌شود بی شک نژاد آن باید مورد تأیید کارشناسان خبره و متخصص در این زمینه قرار بگیرد.

خیریه با اشاره به اینکه از منظر قانونی امکان صادرات دام از افغانستان وجود ندارد، ادامه داد: البته ممکن است برخی به صورت قاچاق واردات دام از افغانستان را داشته باشند که این مورد نیز مسائل و آسیب‌های خاص خود را به همراه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بیرجند گفت: در حوزه صادرات جوجه و مرغ از خراسان‌جنوبی باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تولید کنندگان واقعی بتوانند با سهولت و تعرفه واقعی و منطقی این صادرات را انجام دهند.

خیریه با اشاره به اینکه صادرات مرغ و جوجه از طریق واسطه آسیب‌زا است، یادآور شد: متأسفانه در خراسان جنوبی نیز این بحث صادرات از طریق واسطه‌ها وجود دارد که آسیب زننده خواهد بود.

کد خبر 4669769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha