۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

راه اندازی صندوق حمایت از طرح های حوزه فناوری اطلاعات

راه اندازی صندوق حمایت از طرح های حوزه فناوری اطلاعات

صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از طرح های حوزه فناوری اطلاعات با سرمایه هزار میلیارد ریالی آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت دبیر کارگروه و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در راستای مصوبه دولت و تاکید رئیس جمهور مبنی اجرای هر چه سریع‌تر آئین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا، درخواست تأسیس صندوقی با قید فوریت در دستور کار دبیرخانه کارگروه قرار گرفت.

وحدت با بیان اینکه این صندوق با همکاری وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه کارگروه، درنهایت در جلسه چهل و یکم کارگروه با حضور اکثریت اعضا مطرح و به تصویب رسید، ادامه داد: این صندوق با سرمایه هزار میلیارد ریالی با سهامداری ۴۰ درصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۶۰ درصدی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: امیدوارم این صندوق بتواند زمینه رشد استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال در کشور را فراهم کند.

آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در ادامه از آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت: تأسیس صندوق دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین جلسه کارگروه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده بود اما تاکنون عملیاتی نشده بود. در همین راستا با پیگیری‌های ریاست دانشگاه آزاد، برای آغاز فعالیت رسمی صندوق، تغییر ترکیب سهام داران و افزایش سرمایه صندوق به ۲۰۰ میلیارد ریال در چهل و یکمین جلسه کارگروه به تصویب رسید.

کد خبر 4673132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha