۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶

رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی:

هفته آینده عملیات ساخت خانه کشتی خراسان جنوبی آغاز می شود

هفته آینده عملیات ساخت خانه کشتی خراسان جنوبی آغاز می شود

بیرجند-رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی گفت: هفته آینده کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت خانه کشتی و خوابگاه هیئت کشتی خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سروری رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در راستای ترویج و تقویت کشتی آلیش بانوان در حال حاضر میزبان اردوی ۱۰ روزه تیم ملی بانوان کشور در این رشته است.

کمبود مربی کشتی آلیش در خراسان‌جنوبی

رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بیرجند ۲۰ نفر از بانوان در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: متأسفانه به علت اینکه در رشته کشتی آلیش با کمبود مربی در استان رو به رو هستیم تعداد کمی از ورزشکاران زن در این رشته در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

سروری با بیان اینکه تنها در شهرستان های طبس، قائن، بیرجند و بشرویه ورزشکار زن در رشته کشتی آلیش داریم، ادامه داد: رشته کشتی آلیش در خراسان‌جنوبی و در خیلی از استان‌های دیگر کمتر شناخته شده است و از این جهت تبلیغات رسانه‌ای و معرفی این رشته ورزشی می‌تواند در جذب افراد توانمند مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است که در رشته کشتی و کشتی آلیش بانوان در برخی از مناطق طرح استعدادیابی را اجرا کنیم، افزود: امیدواریم با حمایت‌های فدراسیون که ارتباط خوبی با متولیان آن داریم بیش از گذشته شاهد موفقیت کشتی‌گیران خراسان‌جنوبی باشیم.

رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در رشته کشتی آلیش از خراسان‌جنوبی در حال حاضر سه ورزشکار و یک مربی در اردوی تیم ملی داریم.

کلنگ زنی از دو پروژه مهم ورزشی خراسان‌جنوبی

سروری ادامه داد: یکشنبه ۶ مرداد ماه با حضور چهره نام آشنای کشتی کشور، رسول خادم کلنگ زنی خانه و خوابگاه هیأت کشتی خراسان‌جنوبی را خواهیم داشت که مکان آن در مهر شهر بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خانه کشتی سه هزار متر است، یادآور شد: خوابگاه هیأت کشتی خراسان‌جنوبی نیز ظرفیت ۳۰۰ نفر را خواهد داشت.

رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تلاش ما بر ساخت این دو پروژه تا شهریور ماه سال آینده است، اظهار کرد: هر دو پروژه نیز با مشارکت و کمک صفر تا صد خیرین پیگیری می‌شود و ساخت آن بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سروری گفت: سمینار رؤسای هیئت‌های کشتی استان‌ها را نیز در خراسان‌جنوبی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم از تجربیات دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

کد خبر 4674260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha