۵ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۴

جودو گرندپری زاگرب؛

ازبکستان و اسپانیا طلایی‌های روز نخست/ برنامه مبارزات ملایی

ازبکستان و اسپانیا طلایی‌های روز نخست/ برنامه مبارزات ملایی

روز نخست از رقابتهای گرندپری کرواسی با قهرمانی دو سبک وزن از کشورهای ازبکستان و اسپانیا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۵۵۸ جودوکار از ۸۷ کشور جهان به میزبانی کرواسی در زاگرب آغاز شد. در روز نخست مبارزات دو وزن ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم برگزار شد. در وزن ۶۰- کیلوگرم ۳۶ جودوکار حضور داشتند که «شرفا الدین لطف علیف» از ازبکستان در غیاب مدعیان این وزن همه رقبا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

وی در حالی همه حریفان خود را تا رسیدن به مدال طلا با ضربه فنی از پیش رو برداشت که در ۵ مبارزه خود چیزی نزدیک به ۱۲ دقیقه مبارزه کرد. در این وزن «اشلی مکنزی» از انگلستان نقره گرفت و مدال‌های برنز هم به «انختاویان» از مغولستان و «تامر گولاب» از لهستان رسید. در این وزن نفرات اول تا ششم رنکینگ جهانی حضور نداشتند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم که نفرات اول تا پنجم رنکینگ جهانی غیبت داشتند، «مارتین گواترو» از اسپانیا با رنکینگ ۲۳ دنیا به نشان طلا دست یافت تا به اوضاع خود در مسیر کسب سهمیه المپیک سروسامان دهد. وی در مبارزه نهایی «دنیس ویرو» از مولداوی با سید یک این مسابقات را در ۸۷ ثانیه ضربه فنی کرد و طلا گرفت. «ویرو» نقره گرفت و مدال‌های برنز هم به «کیلین لی» از فرانسه و «داوادورج» از مغولستان رسید.

اما امروز شنبه در روز دوم این رقابتها جودوکاران دو وزن ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند که تنها نماینده ایران سعید ملایی بعد از یک دور استراحت با برنده گابن و مجارستان پیکار می‌کند. در قسمت بالای جدول گروه A، یکی از جودوکاران فرانسه، آذربایجان، کره یا لهستان به دیدار ملایی در مبارزه دوم خواهد رفت.

این رقابتها، آخرین تورنمنت از سری تورهای جهانی قبل از آغاز مسابقات قهرمانی جهان می‌باشد.

کد خبر 4676908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha