۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰

استاندار خراسان‌جنوبی:

بازار فروش مشکل عمده واحدهای تولیدی/صادرات محوری را جدی بگیریم

بازار فروش مشکل عمده واحدهای تولیدی/صادرات محوری را جدی بگیریم

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: بازار فروش محصولات مشکل عمده واحدهای تولیدی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان صبح یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از اهداف بازدید از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی اطلاع و شناخت از ظرفیت‌های استان در حوزه تولید و حل مشکلات واحدها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: البته حل برخی از مسائل نیازمند رفع خلاء‌های قانونی، اصلاح پاره‌ای قوانین و کار در محدوده‌ای فراتر از استان است که این موارد را نیز به کارگروه‌های کشوری منتقل می‌کنیم.

معتمدیان ادامه داد: در مورد مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌جنوبی یکی از مهمترین مشکلات بحث بازار فروش محصولات و کالاهای تولیدی است که در سخنان تولیدکنندگان استان به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل بازار فروش را نمی‌توان دستوری و بخشنامه‌ای حل کرد، افزود: بازار فروش تابع مؤلفه‌های متعددی چون قیمت، کیفیت محصول و عرضه و تقاضا است.

استاندار خراسان‌جنوبی با تبیین این نکته که بازاریابی یک علم، فن و هنر است، گفت: با تشکیل اتاق‌های فکر با محوریت اتاق بازرگانی و استانداری و همچنین ایجاد گروه‌های مشاوره‌ای در راستای حل مشکل بازاریابی می‌توان قدم برداشت.

معتمدیان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای دولت و ریاضت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در خرید کالا دارند تولیدکنندگان در زمینه بازار فروش نباید به بازار دستگاه‌های اجرایی تکیه کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر بازار فروش را به ادارات دولتی گره بزنیم موفق نخواهیم شد، بیان کرد: باید در حوزه بازاریابی صادرات محوری به ویژه به دو کشور مهم و همسایه پاکستان و افغانستان را جدی بگیریم.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: از آنجایی که افغانستان و پاکستان عمده کالاهای خود را به صورت وارداتی تأمین می‌کنند می‌توان از بازار این دو کشور برای صادرات استفاده بهینه کرد.

معتمدیان با بیان اینکه نمایشگاه اختصاصی محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی در شهریورماه در مزار شریف افغانستان برگزار می‌شود، افزود: واحدهای تولیدی باید از این فرصت برای بازاریابی در کشور افغانستان استفاده کنند.

وی یادآور شد: همچنین برای بازاریابی در کشور پاکستان نیز چندی پیش با سفیر ایران در پاکستان گفت و گوهایی داشتیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 4678395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha