۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

سخنگوی حزب ائتلاف بزرگ آلمان:

با حضور نظامی آلمان در خلیج فارس مخالفیم

با حضور نظامی آلمان در خلیج فارس مخالفیم

سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون سوسیال دموکرات های آلمان در گفتگویی اظهار داشت که این حزب دولت ائتلافی با حضور نیروهای نظامی آلمان در خلیج فارس مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیلس اشمیت» سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون سوسیال دموکرات از احزاب دولت ائتلافی آلمان در گفتگو با روزنامه فرانکفورترآلگماینه با اشاره به پیشنهاد وزیر خارجه انگلیس مبنی تشکیل یک ناوگان اروپایی برای حراست از کشتیرانی آزاد در خلیج فارس اظهار داشت: ما به عنوان یکی از احزاب ائتلاف بزرگ با این پیشنهاد مخالف هستیم.

وی در ادامه افزود: حالت آماده باش بودن با حضور نظامی در خلیج فارس تفاوت دارد. نیروی دریایی و هواپیماهای تجسسی آلمان می‌توانند در شرایط آماده باش قرار بگیرند، حالت آماده باش به معنی حضور در خلیج فارس نیست.

گفتنی است نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» حدود یک هفته پیش از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران و گارد دریایی ایران به دلیل تخلفات متعدد از جمله رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و تخلفات محیط زیستی هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف شد.

این در حالی است که تفنگداران نیروی دریایی انگلیس نیز چندی پیش نفتکش ایرانی گریس ۱ را با این اتهام که قصد رساندن محموله خود به سوریه را داشته است در جبل الطارق توقیف کردند.

کد خبر 4678396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha