۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد:

رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بیمارستان‌های زنجان

رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بیمارستان‌های زنجان

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی از پروژه‌های تعریف شده برای بیمه سلامت است و در ۱۰ بیمارستان استان زنجان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم خانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل بیمه سلامت استان زنجان، افزود: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اولویت اصلی بر پیشگیری است و در این راستا بیمه سلامت استان اقدامات خوبی در دست اقدام دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مکمل‌های غذایی آزاد برای کودکان زیر ۲ سال و مادران بارداری که پرونده سلامت تشکیل داده‌اند به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه درمان تجویز و انجام جراحی‌های غیرضروری و بی‌مورد است.

ابراهیم خانی نظارت مستقیم بیمه برای جلوگیری از جراحی‌های غیرضروری را از برنامه‌های بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت این کار را به جد دنبال می‌کند.

وی ابراز کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی، تورم در حوزه سلامت حداقل ۲ برابر بیشتر از سطح عمومی است و یکی از راه‌های مقابله با آن استفاده از خطوط راهنما و راهنماهای بالینی است که در صرفه‌جویی هزینه‌های وارده بر مردم و حوزه سلامت موثر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه سلامت در راستای حمایت از مادران باردار در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سال ۹۷ سونوگرافی سطح یک را تحت پوشش قرار داده و خدمات به صورت رایگان است.

ابراهیم خانی افزود: تفاهم‌نامه بیمه سلامت استان زنجان با کمیته امداد در زمینه ارائه دفترچه درمانی برای مددجویان این نهاد در دست اجرا است و مهلت ارائه این دفترچه‌ها به مددجویان کمیته امداد تا پایان اردیبهشت ماه بود که این زمان تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۸ هزار مددجوی کمیته امداد که کارت درمانی داشتند سه هزار و ۵۰۰ نفر دفترچه درمانی بیمه سلامت دریافت کردند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مددجویان دارای کارت درمانی کمیته امداد برای دریافت دفترچه درمانی بیمه سلامت مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به وضعیت اجرایی شدن ۴ پروژه بیمه سلامت در استان اشاره کرد و یادآور شد: نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از این پروژه‌ها بود که در تمامی شهرستان‌ها با استقبال خوب مطب‌ها و داروخانه‌ها مواجه شده است.

ابراهیم خانی افزود: رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی از پروژه‌های تعریف شده برای بیمه سلامت است و در ۱۰ بیمارستان پذیرش و رسیدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کد خبر 4678932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha