۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

عزت جامعه در انجام امور خیر حفظ شود/ لزوم فرهنگ سازی ازدواج آسان

عزت جامعه در انجام امور خیر حفظ شود/ لزوم فرهنگ سازی ازدواج آسان

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی دین اسلام را دین عزت دانست و گفت: در انجام کارهای خیر باید عزت مسلمانان و جامعه حفظ شود و مردم هم عزت مندی را احساس کنند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی عصر دوشنبه در آیین اهدای ۱۳ سری جهیزیه در بیرجند بیان کرد: امر خیر اهدای جهیزیه ریشه در تفکر اسلام ناب و مکتب نورانی اهل بیت دارد.

وی با بیان اینکه اجر اینگونه از  کار ها و برنامه ها توسط اولیاء الهی پاسخ داده خواهد شد، اظهار کرد: انجام دهندگان کار خیر احیا گران سیره عملی اولیاء الهی هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرامین امام (ره) در سطح کشوری بیان کرد: ساخت بیش از هزار مسجد، ساخت بیش از دو هزار مدرسه و اجرای فعالیت های مختلف در حوزه های فرهنگی، کارآفرینی، مقابله با آسیب های اجتماعی و زیرساخت ها از جمله اقدامات شایسته ستاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کار خیر معامله با خدا بوده و بشر نمی تواند آن را ارزش گذاری کند چراکه اجر بالایی دارد. 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به روایات و احادیث بزرگان دین بیان کرد: بر اساس روایات، بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران خیر برسانند.

وی با بیان اینکه علت بروز برخی از آسیب های اجتماعی ترک انجام کار خیر است، افزود: برخی از انسان ها مانند خورشید برای اجرای کار خیر می درخشند که باید الگو قرار گیرند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اجر برخی از کارهای خیر بهتر از هزاران طواف است، اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام صادق ( ع)، ثوابت حاجت مومن از ۶۰ هزار طواف واجب تر است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهدای ۱۳ جهیزیه بیان کرد: باید انجام اینگونه از امور خیر توسط دستگاه ها توسعه پیدا کرده و همگانی شود.

حجت الاسلام رضایی اهدای جهیزیه، ازدواج آسان را ترویج می کند که نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: هدایت جامعه به سمت کاهش مراسم ازدواج از جمله اهداف اصلی اهدای جهیزیه است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما تمدن سازی و حرکت به سوی ظهور است، افزود: احساس مسئولیت انسان نسبت به خدا، خود، خلق و نسبت به تمام موجودات عالم باید تحت لوای دین اسلام توسعه و گسترش یابد.

حجت الاسلام رضایی دین اسلام را دین عزت دانست و افزود: در انجام کارهای خیر باید عزت مسلمانان و جامعه حفظ شود و مردم هم عزت مندی را احساس کنند. 

وی با بیان اینکه مردم کویر خراسان جنوبی اهل صبر و استقامت هستند، افزود: این ماهیت کویریان باعث کاهش مطالبه گری شده و در نهایت مورد بی مهری قرار می گیرند. 

کد خبر 4679734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha