۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند:

۱۰ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهرستان بیرجند انجام شد

۱۰ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهرستان بیرجند انجام شد

بیرجند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند از انجام ۱۰ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال پروژه آبخیزداری طی سال گذشته در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی، ابراهیم علیپور بیان کرد: شهرستان بیرجند با مساحت ۳۹۰ هزار و ۳۱۶ هکتار در حاشیه کویر لوت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مساحت عرصه های منابع طبیعی شهرستان ۳۰۶ هزار و ۷۱۷ هکتار است، افزود: ۷۸.۵ درصد از اراضی شهرستان را عرصه های منابع طبیعی شامل می شود.

علیپور ادامه داد: از این مقدار ۶.۵ درصد عرصه های بیابانی، ۵.۳ درصد عرصه های جنگلی و ۸۸.۲ درصد را عرصه های مرتعی در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه رویشگاه ها و جنگل های طبیعی شهرستان بیرجند دارای گونه هایی مانند بنه، بادامشک، انجیر، ارغوان و تنگرس است، افزود: این رویشگاه ها و جنگل های طبیعی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان را در بر می گیرد.

علیپور با اشاره به اقدامات منابع طبیعی بیرجند در سال گذشته بیان کرد: تولید ۷۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر، تجهیز و نگهداری نهالستان ها به مساحت ۳۲ هکتار و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: نگهداری پارک جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار، نگهداری فضای سبز به مساحت ۱۵ هکتار، آبیاری سنواتی به مساحت ۱۶۰ هکتار از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 4680476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha