۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر بومی‌سازی می‌شود

آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر بومی‌سازی می‌شود

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر بومی‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در نشست شورای مهارت شهرستان دیلم اظهار داشت: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان با امکانات منحصر به فرد آماده همکاری با همه‌ دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

وی از بومی‌سازی آموزش‌ها به عنوان برنامه فنی و حرفه‌ای خبر داد و اضافه کرد: در هر شهرستان با توجه به طرح تکاپو و با توجه به سند توسعه استان و اسناد بالادستی، در رشته‌های دیر اشباع آموزش‌های لازم را عرضه می‌کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: فقدان نیروی کار ماهر باعث عدم توسعه است و جامعه از چالش بی مهارتی رنج می‌برد و در زمینه وجود نیروهای متخصص با خلأ مواجه هستیم.

وی اثربخشی آموزش های مهارتی را نیازمند شکل‌گیری زمینه گفتگویی بین ذینفعان حوزه مهارت دانست و بیان کرد: دستیابی به اقتصاد پایدار و توسعه اقتصاد مقاومتی با مهارت آموزی میسر خواهد شد.

دراهکی اضافه کرد: بوشهر یک استان صنعتی است و با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان دیلم  و شروع منطقه ویژه اقتصادی شمال استان نقش آموزش و تربیت نیروی ماهر متناسب با ظرفیت های شهرستان بیش از بیش داری اهمیت شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش نیروی انسانی غیر ماهر و علاقمند است و در دو بخش دولتی و خصوصی متناسب با شرایط استان و شهرستان ها نیازهای افراد در ۱۵ مرکز آموزشی دولتی و ۱۴۰ آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 4681233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha