۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور:

خدمت جهادی تهدیدات دشمن را خنثی می‌کند

خدمت جهادی تهدیدات دشمن را خنثی می‌کند

بیرجند- معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: خدمت جهادی به مردم تهدیدات دشمن را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی حیدری صبح چهارشنبه در شورای پدافند غیر عامل خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها، اظهار کرد: قرارداد طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان‌جنوبی منعقد و در حال تدوین است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه امیدواریم طرح جامع خراسان‌جنوبی تا پایان سال به اتمام برسد، بیان کرد: قرارداد طرح جامع پدافند غیر عامل ۳۱ استان منعقد شده و به طور متوسط ۵۰ درصد نیز پیشرفت داشته است.

حیدری با بیان اینکه تهدیدات دشمن ترکیبی شده است، ادامه داد: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین استفاده می‌کند که راه حل بی اثر کردن این توطئه دشمن خدمت جهادی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه با تقویت زیر ساخت‌ها نباید بگذاریم دشمن از کوچکترین مسئله داخلی برای موج سواری استفاده کند، افزود: با توجه به گسترش تکنولوژی امروزه کار پدافند غیر عامل تخصصی شده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های کشور کار طرح جامع پدافند غیر عامل و موضوعات تخصصی مرتبط با آن را پیگیری می‌کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه در رشته پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های مختلف کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بیش  از ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل شده‌اند، بیان کرد: باید از توان و پتانسیل این جوانان در راستای تقویت موضوع پدافند غیر عامل استفاده کرد.

وی ادامه داد: در بیرجند و استان خراسان‌جنوبی توانمندی‌های بسیار خوبی وجود دارد و با توجه به بازدیدهای صورت گرفته الزامات پدافند غیر عامل در بسیاری از حوزه‌ها در این منطقه به خوبی رعایت شده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه تهدیدات امروزه بر اساس فن آوری پایه است، یادآور شد: پدافند غیرعامل نیز به صورت تخصصی در حوزه پدافند زیستی، پدافند سایبری و پدافند مردم محور پیگیری می شود.

ناصر خوش‌خبر معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرز یکی از ظرفیت‌های مهم خراسان‌جنوبی است، گفت: خالی شدن نقاط مرزی از جمعیت یک تهدید امنیتی است.

وی یادآور شد: باید نهایت تلاش خود را برای نگه داشت جمعیت در روستاها و مناطق مرزی داشته باشیم چرا که در غیر این صورت حاشیه‌نشینی شهرها را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 4681348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha