۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی:

تمامی دستگاه ها در امر مبارزه با قاچاق تعامل سازنده داشته باشند

تمامی دستگاه ها در امر مبارزه با قاچاق تعامل سازنده داشته باشند

سرایان- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی بر تعامل سازنده تمامی دستگاهها در مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: از جزیره ای عمل کردن در این حوزه باید بپرهیزیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا دبیری ظهر چهارشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سرایان نامگذاری چند سال اخیر با موضوعات اقتصادی گفت: چالشی ترین اثر در حوزه اقتصادی بحث قاچاق کالا است و اگر دغدغه ای در بحث اشتغال و توسعه داریم باید اقدامات خود در بحث مقابله با قاچاق را مسئولانه توسعه و تسری دهیم .

وی به تلاش دشمنان در ایجاد جنگ اقتصادی و تحریمها اشاره کرد و افزود: امروزه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم که در این جنگ اقتصادی نابرابر نظام سلطه با استفاده از ظرفیتهای متحدین خود در تلاش برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اما با توجه به صحبتهای مقام معظم رهبری امروزه نگاه به درون نسبت به گذشته بیشتر شده که امیدواریم بتوانیم با همین نگاه ظرفیتهای داخلی را به فعلیت درآوریم .

 وی بر تعامل سازنده تمامی دستگاهها در مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: اقدامات مقابله ای با قاچاق در سایه‌ عزم ملی و منطقه ای و تعامل سازنده بین دستگاهها بوجود می آید و اگر بخواهیم در این خصوص توفیقی بدست آوریم باید همه ظرفیتها در کنار هم قرار گرفته و از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم.

 دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ضمن تاکید بر مقابله با قاچاق سازمان یافته بیان کرد: با توجه به اینکه اثربخشی برخورد با قاچاق سازمان یافته زیاد می باشد لذا باید به سمت مقابله با قاچاق سازمان یافته و ساختار یافته حرکت کنیم و با افزایش هزینه قاچاقچی ، قاچاق کالا را کاهش دهیم.

ابراهیم رسولی مقدم فرماندار سرایان هم در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان در کریدور مسیر اصلی غرب وشرق استان قرار دارد، افزود: کشفیات سوخت قاچاق در این شهرستان  افزایش داشته است.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی واداره تعزیرات حکومتی در زمینه مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت افزود: اثربخشی فعالیت ها مستلزم تامین و تکمیل تجهیزات و نیروی انسانی است .

فرماندار سرایان با تاکید بر ضروری بودن ثبت کالا در سامانه جامع انبارها، ادامه داد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می کنند باید نشانی و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف و اداره صمت موظف هستند در زمینه آموزش ضوابط و قوانین و همچنین اطلاع رسانی کافی به اصناف اقدام نمایند تا این قشر عزیز بواسطه ی عدم آگاهی متضرر نشوند.

فرماندار سرایان به جنگ اقتصادی دشمن هم اشاره کرد و افزود: کشورهایی که با تحریم به خصوص دارو و غذا مستقیما کودکان، سالمندان و بیماران را هدف قرار داده اند نمی توانند ادعای حقوق بشر داشته باشند.

رسولی مقدم با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا از مهمترین معضلات و مشکلات جامعه امروز ما است، افزود: ما حتی شاهد قاچاق معکوس مایحتاج مردم نیز از کشور هستیم که نشان دهنده توطئه های دشمن است.

کد خبر 4681633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha