۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۹

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

جریان سازی مسئله غدیر از هر خدمتی با ارزش تر است

جریان سازی مسئله غدیر از هر خدمتی با ارزش تر است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله غدیر را از جامعه بشری نمی توان جدا کرد، گفت: هیچ خدمتی برای بشر و هیچ ثوابی بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی چهارشنبه شب در نشست شورای استانی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله غدیر مربوط به یک مذهب، ملت یا کشور نیست بلکه یک مسئله انسانی است تا آن درست نشود انسان نیز درست نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند همه چیز را بر اساس قانون آفریده است، بیان کرد: هرجا فسادی رخ می دهد بخاطر تخلف از قانون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله دین و هدایت که بالاترین مسئله هستی است نیز قانون و فلسفه دارد، افزود: بنابراین کسی که خدای متعال ولی و سرپرست بندگان خود قرار می دهد و هدایت بندگان را به او موکول می کند به طور حتم بر اساس قانون است.

عبادی اضافه کرد: تنها خداست که از باطن افراد آگاه است و بنابراین کسی برای هدایت انتخاب می کند که باطن او را می داند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند تشریع دین را به دست کسانی می سپارد که شرایط دار هستند، بیان داشت: اگر بنا باشد پیغمبران با آن همه جهاد و خون دل، دین و جامعه را به دست یزید بن معاویه بسپارند این رسالت معنی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: نخستین امام خود رسول خداست و بعد سرپرستی دین خدا به کسان امین سپرده می شود که خدا آن ها را قرار داده است.

زیرپاگذاشتن غدیر مردم را دچار سرگردانی کرد

عبادی به چهار شرط اصلی امامت اشاره کرد و گفت: امام و سرپرست اول باید از سوی خدا تعیین شده باشد و هیچ فرد و شخصی نمی تواند به جای خدا رسول، ولی و حجت را انتخاب کند.

وی ادامه داد: طبق شرط دوم باید کسی که از طرف خدا تعیین می شود بر این انتصاب برهان داشته باشد و سوم این شخص باید به همه زوایای نیاز انسان واقف باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دین خدا یکی است و ادیان را ما ایجاد کرده ایم، گفت: هزاران پیشوند و پسوند زده ایم که هزاران  دین و مذهب بر اساس امیال و خواسته های خود ایجاد کرده ایم.

عبادی با تأکید بر اینکه کسی که خدا او را برگزیده باید از گناه و اشتباه مصون باشد، اگر چنین نباشد حجت خدا تمام نیست، عنوان داشت: بخاطر همان که غدیر زیرپا گذاشته شده مردم به سرگردانی دچار شده و عمرشان ضایع شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام دوران تاریخ مسئله غدیر بوده و امروز هم مسئله غدیر مطرح است، افزود: این جریانات که امروز در دنیا شاهد هستیم بخاطر این است که رهبری جوامع بشری هیچ شرط و قانونی ندارد و اگر به دین خدا عمل می کردیم این مسائل را نداشتیم.

غدیر را نمی توان از جامعه بشری جدا کرد

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقتی این ها حل می شود که مسئله به راه اصلی خود بازگردد، افزود: مسئله غدیر را از جامعه بشری نمی توان جدا کرد.

عبادی اضافه کرد: به همین دلیل هیچ خدمتی برای بشر و هیچ ثوابی در نزد خدا بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر یک مبنا برای انسان است، افزود: لذا مهمترین مسئله جامعه بشری شناسایی رهبری و سرپرستی جامعه بر اساس دین خداست و تا این درست نشود هیچ چیز درست نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه توان دارید برای نجات بشریت مسئله ولایت الله را تبیین کنید، گفت: این مسئله دیروز نیست بلکه مسئله همیشگی است و تمام فسادها بخاطر همین است.

کد خبر 4681938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha