۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان:

تعداد سایت های ارائه کننده خدمات در استان کرمان ۳۵ برابر شده است

تعداد سایت های ارائه کننده خدمات در استان کرمان ۳۵ برابر شده است

کرمان - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از رشد ۳۵ برابری تعداد سایت‌های ارائه کننده خدمات در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود الهامی صبح پنجشنبه در شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی به عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: ۷۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات فناوری و اطلاعات در بخش زیرساختی داشتیم همچنین در راستای همه پروژه‌ها پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: طی دو سال اخیر شاهد توسعه چشمگیری در حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی در استان کرمان بوده‌ایم و میزان پهنای باند بهره‌برداری شده در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۸۳ برابر نسبت به قبل رشد داشته است.  

الهام عنوان کرد: استان کرمان ۳۶ برابر در پهنای باند ورودی رشد داشته که در این شاخص رتبه ۱۲ کشوری را به خود اختصاص داده است همچنین  از چهار هزار و ۷۵۰ کیلومتر طول شبکه فیبر نوری در استان کرمان سه هزار و ۶۶۶ کیلومتر آن محقق شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به رشد تعداد مشترکان اینترنت پهنای باند استان کرمان، گفت: رشد تعداد مشترکان به تعداد پهنای باند رشد هشت برابری و نسبت به دولت دوازدهم رشد ۳ برابری داشته است.  

الهامی از رشد ۳۵ برابری وضعیت تعداد سایت‌های ارائه کننده خدمات در استان کرمان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد سایت‌ها از ۵۱ سایت به هزار و ۸۳۱ سایت افزایش یافته است.
وی گفت: وضعیت ظرفیت شبکه انتقال استان در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ برابر رشد داشته است.

وی یادآور شد: در تعداد مشترکان اپراتورهای همراه اول و ضریب نفوذ تلفن همراه بعد از تهران و اصفهان قرار داریم و همچنین رتبه دهم در مقایسه با روستاهای کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

کرمان رتبه چهاردهم پوشش جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان با ۹ هزار و ۲۰۳ درصد پوشش جاده‌ای توسط اپراتورهای ارتباطاتی رتبه چهاردهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

الهامی یادآور شد: اقدامات و عملکرد در حوزه زیر ساخت‌های ارتباطی شامل رفع نواقص پوشش شبکه‌های ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی استان است که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۶۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان (شهری و جاده‌ای) از نظر بررسی پوشش شبکه‌های ارتباطی پایش و با نظارت و پیگیری‌های انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان به اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی اشاره کرد و ابراز داشت: واگذاری سه هزار پورت ftth به مشترکان خانگی و تجاری شرکت مخابرات، برقراری رومینگ بین اپراتورهای ارتباطی همراه اول به دو هزار و ۵۷۵ روستابرای اولین بار در استان تامین اینترنت پر سرعت هزار و ۷۷۱ روستا از اقدامات این نهاد است.

الهامی با تاکید بر این که با برقراری رومینگ جاده‌ای بین همراه اول و ایرانسل وضعیت پوشش مطلوب‌تر است، گفت: پروژه سیگنال رسانی به ۲۳ ایستگاه صدا و سیما در راستای اقتصاد مقاومتی است که در جهت کاهش وابستگی به خدمات ماهواره‌ای بین‌المللی و خارجی است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات عمومی اجباری روستایی ( uso ) اشاره کرد و گفت: اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و نیز تامین تلفن خانگی و اینترنت پر سرعت روستایی چهار  هزار و ۱۹۲ روستا، اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در فاز دوم پروژه یک هزار و ۲۸ روستا، راه‌اندازی ۸۵ دستگاه atm در دفاتر ict روستاهای فاقد این امکان ۸۵ دستگاه برنامه‌ریزی به منظور توسعه شبکه فیبر نوری استان ۳۷۶ روستا و راه‌اندازی ۱۳۷ دستگاه مخابراتی تلفن همراه از تعداد ۸۸ ایستگاه از جمله اقدامات صورت گرفته می‌باشد.

الهامی افزود: ۱۰ تیم آموزش داده شده با تجهیزات کامل در همه روستاها باید تجهیز شوند و تاکنون بیش از ۸۰۰ روستا کامل پایش شده‌اند.
 

کد خبر 4682024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha