۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

۱۸ کشور خارجی در استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند

۱۸ کشور خارجی در استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۸ کشور خارجی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در قزوین سرمایه گذاری کرده اند و آماده پذیرش سرمایه گذاران فرانسوی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نبیل در نشست با سفیر فرانسه در ایران که ظهر پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: آمریکا با عهد شکنی در برجام میزان پایبند نبودن خود به معاهدات بین المللی را نشان داد اما پس از تشدید تحریم ها برخی کشورها پشت سر ایران قرار گرفتند که برای ما ارزشمند است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مراودات تجاری ما با برخی کشورها مانند فرانسه از دیرباز خود بوده و انتظار داریم علاقمندی خود به ادامه فعالیت های اقتصادی را در عمل نیز در این شرایط نشان دهید.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر دو سرمایه گذار بزرگ فرانسوی در استان حضور یافته اند و بخوبی در مسیر تولید گام بر می دارند و با بسترسازی مناسب آمادگی داریم تعداد شرکت ها به ۱۰ واحد صنعتی افزایش یابد.

نبیل گفت: با راه اندازی سامانه مبادلات تجاری ایران و فرانسه می توانیم نیازها، ظرفیت ها و توانمندی های صنعتی و گردشگری و تولیدی استان قزوین و تجار فرانسوی را بارگذاری کرده و برای افزایش سرمایه گذاری همت کنیم.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۱۸ کشور خارجی در قزوین بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند و یک ایرانی مقیم فرانسه هم اخیر یک طرح را قرار است در استان اجرایی کند و در این راستا ما نیز از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کنیم.

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در استان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی راه اندازی شده که ۴ شهرک توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در صورت استقرار سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در این شهرک ها شما می توانید از معافیت های ۷ تا ۱۳ سال مالیاتی برخوردار شوید.

خانپور یادآورشد: در همین شرایط تحریم اخیرا از کشورهای ترکیه، آلمان، عراق و فرانسه چند متقاضی سرمایه گذاری داریم که بیانگر ظرفیت های این استان است.

آماده واگذاری یک شهرک اختصاصی به سرمایه گذاران فرانسوی هستیم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: آمادگی داریم یک شهرک تخصصی را برای استقرار شرکت ها و سرمایه گذاران فرانسوی اختصاص دهیم.

کد خبر 4682322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha