۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲

طی مراسمی؛

جوان مسیحی یونانی در شاهرود مسلمان شد

جوان مسیحی یونانی در شاهرود مسلمان شد

شاهرود - رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: یک جوان مسیحی اهل کشور یونان طی مراسمی تشرف خود به آئین مقدس اسلام و تشیع را به ثبت و اعلام رسمی رساند.

حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جرجیوس میخا یلیدیس یک جوان مسیحی اهل کشور یونان شامگاه دوشنبه با حضور در مسجد ابوالفضل(ع) باغزندان شاهرود، با قرائت شهادتین، به دین مبین اسلام درآمد و ایمان قلبی خود به شرع مبین اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب تشیع را اعلام داشت.

وی با اشاره به تغییر نام این جوان تازه مسلمان شده به نام «یاسر» تصریح کرد: این فرد صبح امروز نیز با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود نسبت به ثبت رسمی تشرف خود به دین مبین اسلام، مبادرت ورزید.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود با ابراز اینکه این جوان یونانی اعلام داشت که شیفته تعالیم دین مبین اسلام شده و معتقد است این تعالیم، رهایی‌بخش انسان از ظلمات هستند و لذا دین مبین اسلام را با عمق دل پذیرفته است، گفت: تشیع این جوان به دین مبین اسلام نشان می‌دهد که تعالیم اسلامی شیفتگان فراوانی در اقصی نقاط دنیا دارد.

عبداللهیان بابیان اینکه این روزها جوانان غربی بسیاری به دین اسلام می‌گرایند، تأکید کرد: یکی از مباحث مهم در تشیع دینی و اسلامی، مقوله هویت انسان، عبادت و فلسفه وجودی مخلوقات است که نگاه ویژه اسلام به این موضوع جذابیت خاصی در دنیای غرب دارد که معضل هویت این روزها در آن بیداد می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر تعالیم دینی و اسلامی متعلق به زمان و مکان خاصی نیستند و جهان‌شمولی‌شان در زمره مشخصات ویژه آن‌ها است که این امر نیز جذابیت ویژه‌ای در سراسر جهان دارد و سالانه سدها نفر از کشورهای اروپایی و غربی، به این دین مقدس، درمی‌آیند.

شب گذشته با حضور نمازگزاران شاهرودی از این جوان یونانی تازه‌مسلمان شده تقدیر شد.

کد خبر 4686034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha