۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵

وزیر راه و شهرسازی هرمزگان:

بشاگرد عقب ماندگی سنگینی دارد

بشاگرد عقب ماندگی سنگینی دارد

بندرعباس - وزیر راه و شهرسازی گفت: بشاگرد عقب ماندگی سنگینی دارد به همین علت نهضتی با مشارکت استاندار برای توسعه آن شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی سه شنبه شب در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که در استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: نقشه‌ای که می‌تواند هرمزگان را با یک زمانبندی پنج ساله در تراز استان‌های توسعه یافته قرار دهد نیازمند توجه به سه نکته از جمله هماهنگی، یکپارچگی دستگاه‌های استانی و حذف بروکراسی اداری در راستای مردمی کردن اقتصاد است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید به صورت یکپارچه در راستای توسعه هرمزگان قدم بردارند، داشتن برنامه توسعه‌ متوازن و فراگیر از دیگر نکاتی است که برای رسیدن به توسعه پایدار باید مد نظر قرار گیرد.

اسلامی اذعان کرد: در غرب استان هم مانند بخشی از هرمزگان که برای قلمرو حاکمیتی یک برنامه مصوب به نام توسعه مکران وجود دارد باید چند نقشه فرا منطقه‌ای تدوین شود تا هرمزگان بر اساس یک برنامه و طرح مشخص در راستای توسعه حرکت کند و توسعه پایدار حاصل شود. 

اسلامی عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار قطعا باید زیر بناهای شاخص‌های اصلی توسعه مانند زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرند که وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.

وی اذعان کرد: شهرک صنعتی مشترک ایران چین با سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند تحولی بزرگ در غرب استان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: با استخراج فرصت‌های سرمایه‌گذاری کتابچه‌ای نوشته شود تا تصویر و بازار آینده استان در آن نشان داده شود.

اسلامی با ذکر این نکته که با استاندار هرمزگان تفاهم شد که اقدام مشترکی در راستای توسعه بشاگرد انجام شود، خاطر نشان کرد: بشاگرد عقب ماندگی سنگینی دارد و معدل استان را نیز بسیار کاهش می‌دهد به همین جهت تصمیم گرفته شد که نهضتی با مشارکت استاندار به وجود ‌آید تا بشاگرد از محرومیت زدگی نجات یابد و وزارت راه و شهرسازی در این راستا تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی با بیان این مساله که مفروضات بودجه در اواسط سال با اوایل سال تفاوت چشم‌گیری داشته است و همین موضع باعث بروز مشکلاتی شده است، گفت: پیمانکارهای فعال به کمک استاندار از منابع بانکی استفاده کنند تا در سال ۹۹ بتوانیم با این افراد تهاتر کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی بنادر کوچک یکی از سیاست‌های محوری وزارت راه و شهرسازی است و باید زندگی در شهرهای کوچک و اقتصاد آن‌ها که وابسته به دریا است پشتیبانی شود و سازمان بنادر در این راستا تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی در خصوص مشکلات بوجود آمده برای آبشیرینکن‌ها، تصریح کرد: توانایی تولید برخی از قطعات آبشیرینکن‌ها که از خارج خریداری می‌شوند در ایران وجود دارد به همین دلیل ارز دولتی برای خرید این قطعات اختصاص نمی‌یابد اما برای رفع مشکلات در خرید تضمینی آب از این آبشیرینکن‌ها با وزیر نیرو رایزنی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با ذکر اینکه از محله چاهستانی‌ها بازدید کرده‌ام، عنوان کرد: در شهرهایی از کشور که این مشکل وجود داشت به همکاری سازنده قابل اعتماد اقدام به نوسازی شد که تجربه موفقی هم بوده است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت دول و بخش خصوصی صورت گرفت؛ یعنی زمین از ما، ساخت و ساز از بخش خصوصی که به عقیده بنده این کار در بندرعباس به سهولت قابل انجام است اما مهم استفاده از یک شرکت قابل اعتماد است.

اسلامی افزود: برای این عمل باید الگویی به سازنده داده شود و استاندار با اقتدار برای حصول نتیجه اعمال مدیریت کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: دو دختر جوان با روحیه‌ای سرشار از باور و امید توانستد در گرمای شدید پروژه جرثقیل‌های ترانستینر را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی به اتمام برسانند و این اقدام نشانی از جنش اقتصاد مقاومتی است.

اسلامی خاطر نشان کرد: مذاکره برای تسلیم کردن ایران است ولی حرکت انقلابی و ایستادگی ما برای عزت و سربلندی کشور است که خوشبختانه این ایستادگی در کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوران قلدری تمام شده است و نمی‌توانند که مردم ایران را مایوس کنند و مانع از توسعه ایران شوند.

کد خبر 4686766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha