۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۹

استاندار هرمزگان:

راه استانداردی در بشاگرد وجود ندارد

راه استانداردی در بشاگرد وجود ندارد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: استاندار هرمزگان گفت: چیزی به عنوان راه در بشاگرد وجود ندارد و شاخص راه روستایی آن بسیار پایین است که امیدوارم با کمک شما این مشکل و نگرانی رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر برنامه‌های خود در استان در سایر برنامه‌های توسعه‌ای نیز مشارکت دارد.

وی عنوان کرد: در کنار برنامه توسعه گذشته استان هرمزگان که محورهای خاصی دارد، جهت‌گیری‌های جدیدی از جمله شیلات در استان نیز در حال شکل گرفتن است. بنا داریم از ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی که در استان وجود دارد در پایان سال به ۳۰ هزار تن برسیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: درحوزه پرورش میگو هدفگذاری امسال رسیدن به تولید ۳۰ هزار تن است و امید است که تا پایان دولت به ۱۰۰ هزار تن برسیم که اگر انجام شود یکی از اقدمات ابتکارنه‌ای است با همکاری بخش خصوصی قتبل انجام است.

وی عنوان کرد: افق استان احداث پنج هزار هکتار گلخانه است که برای تحقق آن دو پهنه تعریف شده است که یکی از آن پهنه هزار و ۶۰۰ هکتاری در بخش فاروق با مرکزیت منطقه‌ای بین بشاگرد، جاسک وسیریک است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: احداث آبشرینکن‌های مقیاس کوچکی در طول ساحل در دست اقدام وجود دارد و یک فاز بیست هزار مکعبی نیز افتتاح شده است و تا پنج ماه دیگر فازهای بعدی نیز به اتمام خواهد رسید.

همتی عنوان کرد: آبشیرنکن‌ها برای تامین قطعات خود به ارز دولتی نیاز دارند که دولت آن را تامین نمی‌کند و با توجه به اینکه خرید تضمینی آب نیز با مشکل مواجه شده است در حال ورشکسته شدن هستند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در حوزه گردشگری برنامه جذب ده میلیون نفر گردشگر در دستور کار قرار دارد.

همتی ابراز داشت: درخواست داریم که بین تهران و بندرعباس قطار سریع‌السیری برای توسعه گردشگری و دیگر موارد چراکه با تحقق این امر ظرفیت حمل بار کشور نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اذعان کرد: دو شهرک بخش خصوصی برای معادن ایجاد شده است و به دنبال صنعتی کردن این حوزه هستیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: حدود ۲۳ هزار هکتار باغات فرسوده در هرمزگان وجود دارد و با توجه به اینکه ترکیب جمعیتی شهرنشینی و روستانشینی استان ۵۵ به ۴۵ درصد است؛ اگر در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی به سمت نوسازی این باغات برویم بسیار اقدام مناسبی خواهد بود.

وی ابراز داشت: چیزی به عنوان راه در بشاگرد وجود ندارد و شاخص راه روستایی آن بسیار پایین است که امیدوارم با کمک شما این مشکل و نگرانی رفع شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با پیگیری‌های جدی که صورت گرفت بهترین و شاداب ترین سال کشتی سازی بندرعباس امروز رقم خورد چراکه بخشی از کشتی‌های نفتی ایران در بندرعباس تعمیر شد که نشان‌دهنده توانایی استان است.

همتی گفت: حدود ۶۵۰ میلیون تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم که برخی از دستگاه‌های استان برخی از زمین‌ها و عدوات خود را می‌فروشند و باید در این خصوص تصمیمی گرفته شود.

وی عنوان کرد: هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در قالب چند بیمارستان در این دولت به استانافزوده شده است.

استاندار هرمزگان با ذکر اینکه وضعیت بافت فرسوده هرمزگان با سایر کشور متفاوت است، بیان داشت: ۵۰ هزار خانوار و ۱۴ محله در بافت‌های فرسوده استان هرمزگان وجود دارد و هر چه بیشتر این موضوع ورود می‌کنم از دشواری و پیچیدگی آن بیشتر آگاه می‌شوم که امیدوارم در سفرهای بعدی به این موضوع توجه شود.

کد خبر 4686773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha