۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳

امام جمعه موقت سمنان:

اقتصاد درون‌زا با تکیه بر جوانان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

اقتصاد درون‌زا با تکیه بر جوانان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

سمنان - امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا با تکیه بر جوانان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، گفت: باید به ظرفیت‌های داخل کشور و همچنین نسل جوان اعتماد و اتکا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر، ضمن بیان اینکه اقتصاد درون‌زا با تکیه بر جوانان بسیاری مشکلات کشور را حل می‌کند، تاکید داشت: باید امروز به ظرفیت‌های داخل کشور و به خصوص نسل جوان مومن و انقلابی و همچنین پرتوان ایران اسلامی اتکا داشت تا مسیر توسعه را پیدا کنیم.

وی افزود: آمریکا به‌زعم خودش تصور می‌کند که با تحریم‌های متعدد می‌تواند ایران را به زانو در آورد اما این مسائل وجود ندارد چرا که ایران دارای ظرفیت‌های عظیمی به خصوص در بخش نیروی انسانی جوان و متخصص است.

اقتصاد مقاومتی نیاز امروز جامعه

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی نیاز کشور است، تاکید داشت: معتقدیم که اعمال فشارها منجر به توانمندی و خودکفایی در کشور می‌شود در نتیجه باید ایستادگی کرد.

مهدوی نژاد دربیان یک مثال در حوزه توانمندی ایران از لحاظ اقتصادی، ابراز داشت: در ماجرای تحریم بنزین به حول قوه الهی و به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) حرکت بزرگی صورت گرفت و نه‌تنها به خودکفایی ایران در این حوزه منجر شد بلکه زمینه صادرات هم فراهم آمد.

وی افزود: چند کشور منطقه در صف خرید بنزین ایران اسلامی هستند و این به برکت توانمندی ما در تولید سوخت است.

تامین نیاز سوختی کشور

امام جمعه موقت سمنان، گفت: با اتکا بر توانمندی متخصصان داخلی امروز ۳۷ تا ۴۰ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل و سه میلیون لیتر سوخت جت به کشورهای منطقه صادر می‌شود که بی سابقه است.

مهدوی نژاد با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا و تکیه بر جوانان منجر به حل بسیاری از مشکلات می‌شود، گفت: تحریم‌های آمریکا هیچ وقت تاثیر گذار نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه اتکا به ظرفیت‌های داخلی نشان می‌دهد که آمریکا با همه قدرت و سروصدا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هیچ اتکای خارجی و امکانات بیگانه امروز پالایشگاهی ساخته‌اند که در حال صادرات بنزین و تامین نیاز اولیه کشور است.

کد خبر 4688593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha