۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

مسئول تشکل های مذهبی تبلیغات اسلامی اصفهان:

عرفه از اعیاد بزرگ مسلمانان است/اعلام مکانهای برگزاری دعای عرفه

عرفه از اعیاد بزرگ مسلمانان است/اعلام مکانهای برگزاری دعای عرفه

اصفهان - مسئول تشکل های مذهبی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: عرفه از اعیاد بزرگ مسلمانان است و در روایات بر امید به خداوند و دریافت برکت و رحمت از جانب خدا در این روز تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه نام گرفته است  و در روایات به عنوان یکی از اعیاد بسیار بزرگ مسلمانان از آن نام برده شده است، اظهار داشت: بر اساس روایات خداوند در این روز بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره احسان خود را بر بندگان گسترانیده است.

وی با بیان اینکه در روایات بر دل بستن بر خداوند و امید به برآمدن برکت و رحمت از جانب خدا در این روز تاکید بسیار شده است، ابراز داشت: برای این روز اعمال مختلفی از جمله غسل، صدقه دادن، زیارت امام حسین (ع)، دعاهای ویژه از جمله خواندن نماز در زیر آسمان و اعتراف به گناهان و  اعمال دیگر ذکر شده است.

مسئول تشکل های مذهبی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه از معروف‌ترین اعمال این روز خواندن دعای امام حسین (ع) در صحرای عرفات و در کنار کوه جبل الرحمه معروف به دعای  عرفه است، بیان داشت:  دعای عرفه در استان اصفهان هر ساله در مکان های متعدد برگزار می شود.

وی ادامه داد:  از جمله شاخص ترین مکان های برگزاری این دعا د رسال جاری باید به گلستان شهدا و دانشگاه اصفهان، هیئت فداییان حسین(ع)، آستان مقدس حضرت زینب(س)، مسجد امام حسین(ع) رهنان، تکیه همدانیان، باغ رضوان قطعه ایثارگران، مسجد آقانور، مسجد القدس،  مسجد حکیم و مساجد محلی دیگر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه از  ساعت ۱۵ امروز (یک شنبه) در آرامستان باغ رضوان در جوار قطعه ایثارگران برگزار می‌شود، ابراز داشت: این مراسم در گلستان شهدای اصفهان از ساعت ۱۵ در خیمه حسینی گلستان شهدا و با سخنرانی حجت‌الاسلام قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود.

بابایی ابراز داشت: مراسم پرشور و معنویی دعای عرفه در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان نیز با حضور سید رضا نریمانی مداح اهل بیت از ساعت ۱۶ آغاز می شود.

کد خبر 4690182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha