۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷

مدیر عملیات حج ۹۸:

بیش از ۳۰ درصد زائران مرد ایرانی برای رمی جمره اعزام شده اند

بیش از ۳۰ درصد زائران مرد ایرانی برای رمی جمره اعزام شده اند

مدیر عملیات حج ۹۸ اعلام کرد: تا کنون بیش از ۳۰ درصد جمعیت زائران مرد ایرانی درقالب ۳۸۵ کاروان برای رمی عازم جمرات شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله فرهمند با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود : شب گذشته نیز ۴۵ هزار نفر از بانوان و معذورین و بیماران با وقوف اضطراری در منا شبانه به جمرات اعزام و پس از انجام عمل رمی به چادرهای خود بازگردانده شدند و هم اینک همه آنها  بدون مشکلی در سلامت کامل در خیمه ها مستقر هستند. 

وی اظهار کرد : زائران مرد ایرانی که درمزدلفه وقوف یافته بودند صبح امروز عازم منا شده و از ساعت ۱۰ صبح بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی عربستان ، برای رمی جمره عازم جمرات شده اند.

 وی عنوان کرد: تا کنون که حوالی ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه صبح به وقت عربستان است بیش از ۳۰ درصد از ۴۳ هزار زائر ما در قالب ۳۸۵ کاروان به سوی جمرات رفته اند و بقیه هم  از زیرگذر بزرگی که در وسعت زمین های اختصاص داده شده به حجاج ایرانی احداث شده به سهولت و آرامش به سوی جمرات طی مسیر می کنند.

به گفته وی، از این تعداد ۳۰۰ کاروان از مسیرزیر پله به طرف جمرات حرکت کرده اند و ۸۵ کاروان هم از  زیرگذر جدید به طرف جمرات عازم شده اند.

فرهمند ابراز امیدواری کرد: تا قبل از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت عربستان همه زائران مرد که درمزدلفه وقوف یافته اند به جمرات اعزام شده  و تا حوالی ۱۵ اعمالشان به انجام رسیده و به چادرهایشان بازگردند.

وی تصریح کرد: شرایط عمومی زائران خوب است و روند انجام امور در نهایت آرامش و بدون مشکل پیش می رود و همه امکانات و خدمات برای زائران کشورمان توسط توسط سازمان حج و زیارت پیش بینی شده و جای هیچ نگرانی نیست.

وی ادامه داد : هیات پزشکی هم با تمام توان و آمادگی کامل در حال خدمت رسانی به زائران هستند و همپای زائران در مسیر های حرکت ، پزشکان و پرستاران حرکت می کنند و در میان زائران برای خدمت رسانی حضوری فعال و پویا دارند.

کد خبر 4690303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha