۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱

فرمانده انتظامی شاهرود مطرح کرد:

افزایش ۱۳۱ درصدی نزاع در شاهرود/ ثبت ۱۷۰ هزار تخلف رانندگی

افزایش ۱۳۱ درصدی نزاع در شاهرود/ ثبت ۱۷۰ هزار تخلف رانندگی

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به افزایش۱۳۱ درصدی نزاع دسته جمعی در شهرستان گفت: صد درصد عوامل تیراندازی‌های اخیر دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی کریمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود بابیان اینکه در فاز نخست ۱۶ دوربین نظارتی هوشمند برای کنترل و اعمال قانون در شاهرود نصب‌شده است، ابراز داشت: از ۲۰ خرداد امسال تاکنون این دوربین‌ها ۱۷۰ هزار تخلف ثبت کرده‌اند که این میزان برای شاهرود آمار بالایی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات یک روزه جواب نمی‌دهند و نیازمند گذر زمان است، افزود: طی این مدت ۲۰ هزار خودرو در این شهر اعمال قانون شده است.

کشف ۹۶ درصدی پرونده‌های سایبری

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه مواد مخدر چهارمین عامل تهدیدکننده و سومین عامل مرگ‌ومیر شناخته‌شده است، ابراز داشت: کشف مواد مخدر طی چهارماهه امسال ۴۹۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که کاهش این حوزه نیازمند همراهی و هم‌افزایی لازم دستگاه‌های اجرایی است.

کریمی بابیان اینکه امسال میزان کشف پرونده‌های پلیس فتا ۹۶ درصد به نسبت سال قبل رشد داشت، تصریح کرد: با توجه به رشد تکنولوژی و جدید شدن جرائم، پلیس فتا نیز با به‌روز کردن امکانات و تجهیزات خود تمامی این موارد را به موقع شناسایی و اعمال قانون می‌کند.

وی بابیان اینکه ۷۲ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوره‌های کلانتری‌های شاهرود منتهی به صلح و سازش شده است، افزود: این مشاوره‌ها رایگان ارائه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کاهش ۱۲ درصد سرقت احشام

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مبارزه با قاچاق کالا است، ابراز داشت: طی بازده مذکور کشف کالای قاچاق در شاهرود ۱۶ درصد رشد داشت که از نظر ریالی رشد ۳۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کریمی بابیان اینکه بیشترین کشفیات قاچاق را لوازم آرایش بهداشتی و نوشیدنی‌ها را شامل می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه بارانداز قاچاق در این شهرستان نداریم و از جمله شهرهای امن محسوب می‌شویم.

وی بابیان اینکه سرقت احشام در شاهرود ۱۲ درصد کاهش داشت، افزود: در بحث سرقت‌های خرد بیشترین دلیل وقوع آن از بی‌تفاوتی‌ها و سهل‌انگاری در نگهداری اموال ناشی می‌شود که باید گفت کشف سرقت در شاهرود رشد ۳۰ درصدی داشته است.

نزاع در شاهرود افزایش یافت

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه صد درصد تیراندازی‌های اخیر شاهرود منتهی به دستگیری شده است، ابراز داشت: بیشتر این پرونده‌ها از اختلافات خانوادگی است که ۴۵ درصد این افراد هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

کریمی بابیان اینکه نزاع دسته جمعی در شاهرود ۱۳۱ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: از نظر خودکشی خوشبختانه شاهد آمار پایینی در شهرستان هستیم که بیشترین عامل آن از فشار زندگی و مباحث اقتصادی است.

وی بابیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی طی چهارماهه نخست امسال ۶۷ درصد رشد داشت، افزود: این اعتماد عمومی مردم نسبت به ناجا آسان به دست نیامده است و زمانی موفق خواهیم بود امنیت را صد درصد برقرار کنیم که این مشارکت‌ها نیز افزون شود.

کد خبر 4691359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha