۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خبر داد؛

تبیین سند تحول مساجد با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب

تبیین سند تحول مساجد با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب

مشهد - مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: سند تحول مساجد با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  محمد وفایی ظهر چهارشنبه در دیدار مسولان مساجد استان با امام جمعه مشهد که در محل حسینیه نماینده ولی فقیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد:
تشکیل هسته گزینش و فعالیت های جدید گزینشی با همکاری اداره اوقاف، موجب ایجاد ۴۸۰ پرونده گزینشی تا الان شده است. همچنین شناسایی نیروهای جدید حوزوی و روحانیون برای اضافه شدن به مساجد به منظور برگزاری نماز جماعت و انجام کارهای فرهنگی از دیگر فعالیت های ما در شورای سیاست گذاری مساجد است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های ما برنامه ریزی برای ۳۶ منطقه و سه بخش فراموش شده استان بود که با توجه به اینکه در این سه بخش حدود ۲۷۰ مسجد قرار داشت، از ۸ ماه قبل فعالیت های ما در این مناطق به خصوص حاشیه شهر مشهد اغاز شد.

وفایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد : این بیانیه رویکرد جدیدی در فعالیت های ما ایجاد کرد و سند تحول مساجد نیز با جمع آوری فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص تبیین شد.

همچنین حجت الاسلام  قرایی مسئول طرح و برنامه ریزی سند تحول مساجد، گفت: مساجد در نگاه سند تحول باید محلی برای رتق و فتق امور مردم باشد و اگر این اتفاق رخ دهد، می توانیم مردم را با نظام همراه کنیم. همچنین با تحقق این سند می توانیم در همه عرصه ها، خصوصا عرصه جهادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مردم را فعال کرده و مسجد امامت جامعه ای را بر عهده می گیرد که تزریقی از ولی فقیه است.

وی افزود: ما برای تحقق اهداف خود نیازمند مدیریت مناسب برای فعالیت هایمان بودیم که پژوهش و محاسباتی که در سند تحول مساجد انجام شده است، ما را در این راه یاری خواهد کرد.


قرآیی ادامه داد: هر گونه حرکت جهادی در مسجد بدون حضور مردم، ناموفق است بنابراین سعی کردیم در سند تحول برای ورود مردم به عرصه جهادی، روش شناسی انجام دهیم.

کد خبر 4692703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha