۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵

حمایت چین برای برگزاری جلسه شورای امنیت درباره کشمیر

حمایت چین برای برگزاری جلسه شورای امنیت درباره کشمیر

چین اعلام کرده از درخواست پاکستان برای برگزاری جلسه در شورای امنیت در ارتباط با وضعیت منطقه جامو و کشمیر حمایت می‌کند، اگرچه برگزاری این جلسه را به صورت غیرعلنی مشروط کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت اعلام کرد که از درخواست پاکستان برای برگزاری جلسه در شورای امنیت در ارتباط با وضعیت منطقه تحت محاصره جامو و کشمیر حمایت می‌کند.

پاکستان پیش از این خواستار برگزاری جلسه در شورای امنیت پیرامون محاصره منطقه جامو و کشمیر شده بود و حال چین با اعلام موافقت با این درخواست، اما اعلام کرده این جلسه لازم است تا پشت درب‌های بسته برگزار شود.

چین درخواست برای برگزاری جلسه شورای امنیت را برای روز پنج شنبه یا جمعه همین هفته به دبیرخانه شورا ارائه داده است.

از سوی دیگر روسیه نیز با درخواست پاکستان برای برگزاری نشست در شورای امنیت در ارتباط با جامو و کشمیر موافقت کرده، هرچند نماینده روسیه در شورای امنیت نیز به مانند چین بر لزوم بحث پشت درب‌های بسته تاکید کرده است.

هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند. پاکستان جاموکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می‌آورد، اما تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام‌آباد روبرو شده و تنش‌ها میان دو کشور را افزایش داده است.

کد خبر 4693090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha