۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

آموزش مهارتی صنایع تبدیلی و گردشگری در استان بوشهر گسترش می‌یابد

آموزش مهارتی صنایع تبدیلی و گردشگری در استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر از گسترش آموزش مهارتی در زمینه صنایع تبدیلی و گردشگری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دیلم اظهار داشت: آموزش های مهارتی می تواند زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کند.

وی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از مربیان مجرب و استفاده از تجهیزات آموزشی مناسب، آموزش‌های مهارتی و تخصصی در رشته های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی را مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین نیاز بازار به متقاضیان ارائه می دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تصریح کرد: فرهنگ سازی در حوزه آموزش های مهارتی باید از خانواده ها شروع و سپس به مراکز آموزشی و سایر بخش ها تسری یابد.

وی افزود: آگاهی و اطلاع رسانی به خانواده ها و دانش آموزان در راستای گرایش به رشته هایی که می تواند زمینه اشتغال آنها را بعد از تحصیل فراهم کند، دارای اهمیت است و آموزش فنی و حرفه ای در این راستا مراکز مشاوره و هدایت شغلی و آموزشی را راه اندازی کرده است.

دراهکی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باعث افزایش درآمد و کارآفرینی می شود و مهارت آموزی در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان بوشهر، به تولید ارزش افزوده منجر خواهد شد.

وی افزود: توجه به کار آفرینی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد و در این راستا باید با همکاری همه دستگاه های آموزش های مهارتی در سطح استان بوشهر و شهرستان دیلم تویعه یابد.

کد خبر 4694427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha