۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷

استاندار اردبیل:

مشکل آب شرب شهری و روستایی «گرمی» برطرف می‌شود

مشکل آب شرب شهری و روستایی «گرمی» برطرف می‌شود

گرمی - استاندار اردبیل گفت: با اعتبار مناسبی که برای آبرسانی مناطق مختلف استان اختصاص یافته در آینده نزدیک آب شرب شهر و روستاهای گرمی تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو ظهر جمعه در یازدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای آب رسانی روستاهای استان اختصاص یافته و آب شرب مورد نیاز روستاهایی که در شهرستان گرمی مشکل دارند در این فرصت تامین می‌شود.

وی افزود: آب شرب مورد نیاز روستاهای شهرستان گرمی از سه منبع مناطق تازه کند، شهید بالازاده و موران قابل تامین است و ۲۰میلیارد تومان از محل ماده۵۶ به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

بهنام جو با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس در فصول کاری به شهرستان گرمی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ باید زیرساخت‌های اساسی تامین شود و اولویت اصلی دولت تامین اساسی این زیرساخت ها است.

استاندار اردبیل افزود:آزاد سازی زمین‌های منطقه آزاد تجاری در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی متبوعه قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: مطالعه ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان گرمی انجام شده و امکان سنجی انجام گرفته و از سه راهی صحرا تا بیله سوار دارای ردیف ملی شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته تنها ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است، افزود: با پیگیری‌های مجدانه و افزایش اعتبار عمرانی برای استان ۳۵۰ کلیومتر در سه سال آینده بزرگراه احداث می‌شود و نقاط حادثه خیز جاده‌ها نیز شناسایی و تعریض می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت ۷۴۰ کلیومتر از راه‌های دارای اولویت استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: طبق جدول زمان بندی باید به میزان مسافت بزرگراه‌ها در این مدت افزوده شود.

بهنام جو با بیان اینکه مجوز اولین مجموعه تولیدی قبل از آمدن سرمایه گذار آماده شده است، افزود: مجوز یک شرکت تولید شیر آلات در طول دو هفته با هماهنگی دستگاه‌های متولی حتی بدون حضور سرمایه گذار در محل صادر شد که امروز شاهد عملیات اجرایی این پروژه در شهرک صنعتی شهر گرمی هستیم.

وی آینده شهرستان گرمی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سد گیلارلو می‌تواند قطب گردشگری در شمال استان محسوب شود و مبلغ 2 میلیارد تومان برای اجرای فاز اول حاشیه این دریاچه اعتبار گذاشته شده است. 

استاندار اردبیل افزود: راه آهن و راه های ارتباطی این شهرستان در مسیر مطالعه قرار گرفته و فرماندارها به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید عملکردها را اطلاع رسانی کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: مطالعه طرح‌های مورد تعهد بنیاد علوی در شهرستان گرمی آغاز شده و حتی برخی از این طرح‌ها در مرحله عملیات اجرایی قرار دارند.

کد خبر 4699704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha