۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف سمنان:

اطلاعات۱۰۰۰ مسجد سمنان در سامانه جامع ثبت شد/ ضرورت آبادانی مساجد

اطلاعات۱۰۰۰ مسجد سمنان در سامانه جامع ثبت شد/ ضرورت آبادانی مساجد

سمنان - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تاکنون ۹۸۴ مسجد در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت و ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی ظهر شنبه در نشستی در جمع خبرنگاران به میزبانی اوقاف سمنان درباره ارتقای مساجد، تأکید کرد: در راستای ساماندهی مساجد و امنا اوقاف کشور سامانه‌ای را طراحی کرده که در آن اطلاعات مساجد ثبت می‌شود که در این حوزه یکی از ملاک‌های امتیازدهی در بحث عمران و آبادی مساجد است.

وی افزود: تلاش برای جذب مردم و افزایش اقبال جوانان و افزایش شمار مخاطبان در مسجد در زمره دیگر شاخص‌هایی است که در ساماندهی مساجد در سامانه کشوری لحاظ می‌شود که به حمد الله تاکنون ۹۸۴ مسجد استان سمنان در این سامانه ثبت اطلاعات شده‌اند.

مساجد باید آباد شوند

معاون مدیرکل اوقاف استان سمنان گفت: افزایش بینش دینی نمازگزاران در مساجد است که منجر به عملکرد مثبت اجتماعی در خدمات‌دهی به مخاطبان اعم از زنان و مردان و نوجوانان و جوانان با تمام افکار و عقاید شده باشد نیز یکی دیگر از ملاک‌های شاخص‌سازی مساجد در طرح ساماندهی است.

عرفانی با بیان اینکه عمران و آبادانی و ایجاد زیرساخت‌ها در مساجد، یکی از اقدامات مورد تأکید اوقاف و هیئت‌امنای مساجد با کمک مردم ولایتمدار است، تاکید کرد: در بحث عمران و آبادی مساجد باید به توسعه ابعاد فرهنگی، قرآنی و دینی نمازگزاران و مؤمنان نیز توجه شود و این مهم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: مساجد می‌بایست آباد کننده آخرت نمازگزاران باشند نه اینکه فقط مردم و نمازگزاران، آباد کردن ظاهر مساجد را در اولویت امور خویش قرار دهند و از آبادانی سرای ابدی خود باز کنند.

کد خبر 4700321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha