۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲

استاندار گلستان:

کاهش نرخ بیکاری در غیاب بخش خصوصی ممکن نیست

کاهش نرخ بیکاری در غیاب بخش خصوصی ممکن نیست

گرگان- استاندار گلستان گفت: کاهش نرخ بیکاری در غیاب بخش خصوصی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در آیین متمرکز افتتاح پروژه های هفته دولت گرگان اظهارکرد: امسال در هفته دولت در گلستان دو هزار و ۳۷۲ پروژه با مبلغ ۱۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به پروژه های شهرستان گرگان، افزود: در سال ۹۲، بالغ بر ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی در گلستان افتتاح شد این درحالی است که هم اکنون ما تنها در گرگان ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح داریم.

حق‎شناس ادامه داد: با کلنگ‎زنی و افتتاح پروژه‎های هفته دولت برای حدود سه هزار نفر در گلستان اشتغال زایی شود اما این رقم در برابر تعداد جوانان بیکار ناچیز است.

وی با بیان این که ۸۰ هزار بیکار در گلستان وجود دارد، گفت: تمام سعی من در این مدت این است که نرخ بیکاری استان را کاهش دهم.

حق نشاس همچنین به جمعیت دانشجویی استان اشاره کرد و گفت: این افراد در سال های آتی وارد بازار کار می شوند و باید مقدمات اشتغال آن ها فراهم شود اما با اعتبارات استان نمی توان این مشکل را برطرف کرد.

وی تأکید کرد که برای رفع معضل بیکاری نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و برای تحقق این امر باید بسیاری از قوانین دست و پاگیر مقابل سرمایه گذار را از میان برداریم.

استاندار گلستان متذکر شد که از راه های دیگر کاهش نرخ بیکاری استفاده بهینه از ظرفیت و پتانسیل استان است و در این زمینه استفاده از صنایع تبدیلی، صنعت گردشگری و غیره راهگشاست.

کد خبر 4700575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha