۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه خبر داد:

تنزل ۱۳ پله‌ای نرخ تورم در کرمانشاه طی بهار امسال

تنزل ۱۳ پله‌ای نرخ تورم در کرمانشاه طی بهار امسال

کرمانشاه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از تنزل ۱۳ پله ای نرخ تورم در استان طی بهار امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله وفایی امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۷ و قبل از آن استان کرمانشاه در نرخ تورم کشور جایگاه اول را داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: در سال ۹۷  به سبب تحریم های نظام  پولی، بانکی و نفت ما با کمبود شدید منابع مواجه بودیم و این کمبودها در مخارج دولتی تاثیر زیادی گذاشت.

وفایی ابراز داشت: در سال ۹۷ در قالب تخصیص منابع برای بخش‌های مولد و اشتغالزا در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه منابع عمومی و تسهیلات، برنامه‌های خوبی را دنبال کردیم و اعتبارات را به سمت پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌هایی که وارد مدار اشتغال می‌شدند، سوق دادیم.

وی با اشاره به تدوین سه سند اقتصادی در استان کرمانشاه افزود: سند اقتصاد مقاومتی سندی است که مبتنی بر رشد درونزای اقتصادی و برگرفته از یک مدل بومی استانی و بر مبنای ظرفیت ها و پتانسیل های واقعی در اقتصاد استان و در همه شهرستانها طراحی شده بود و این عین اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال تمام منابع را به سمت مهار معضلات و مشکلات اساسی اقتصادی از جمله کاهش نرخ بیکاری و تورم به کار گرفتیم.

وی فقر را ماحصل رکود تولید و بیکاری و نبود درآمد دانست و گفت: مقام معظم رهبری بسیار بر ریشه کن کردن فقر تاکید دارند و به این منظور پنج پیشران اقتصادی را برای سال ۹۸ به هیئت دولت معرفی کردند.

وفایی بیان داشت: تحریم ها می تواند فرصت بسیار بزرگی برای کشور باشد و می‌توانیم با مدیریت اقتصادی و برنامه‌ریزی شده شرایط را به سود خود رقم بزنیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال به لحاظ اعتبارات عمرانی پس از سال ها توانستیم رتبه پنجم و در رشد اعتبارات ارزی رتبه دوم را از آن خود کنیم.

وفایی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ طبق آمارهای رسمی مرکز آمار نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ بوده که در سال ۹۷ این نرخ به ۱۲ رسیده و در استان کرمانشاه ۲۱.۲ بوده که در سال ۹۷ به ۱۸.۷ رسیده است و ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده و این در شرایطی است که نرخ تورم بالایی داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه بیان داشت: بهره وری نیروی انسانی و سرمایه گذاری و همچنین بهره وری پول باعث شده در حوزه بیکاری بتوانیم در سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته باشیم.

وی گفت: در فصل بهار امسال نرخ بیکاری در کشور  ۱.۳ کاهش داشت اما در استان کرمانشاه ۴.۷ کاهش را نشان می دهد که اگر این روند ادامه داشته باشد، کاهش نرخ بیکاری تداوم خواهد داشت.

وفایی با بیان اینکه امسال بالاترین رشد اشتغال را در کشور داریم، خاطر نشان کرد: این رشد در کشور ۳۶.۱ بوده که به ۳۶.۳ رسیده یعنی ۱ درصد افزایش داشته است اما در استان کرمانشاه ۳۵.۵ بوده که به ۳۷.۸رسیده یعنی ۲.۳ درصد رشد اشتغال داشته ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: نرخ مشارکت نیز در کشور ۰.۲ درصد و در استان کرمانشاه ۱.۷ درصد افزایش داشته است و در بهار امسال نیز توانستیم نرخ تورم را ۱۳ پله نسبت به مشابه سال قبل تنزل دهیم.

کد خبر 4700675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha