یحیی سریع تشریح کرد؛

عملکرد فوق العاده سامانه‌های پدافند هوایی یمن علیه متجاوزان

عملکرد فوق العاده سامانه‌های پدافند هوایی یمن علیه متجاوزان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مراسم رونمایی از سامانه های پدافند هوایی علیه متجاوزان از عملکرد موفق این سامانه ها علیه متجاوزان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مراسم رونمایی از سامانه پدافندی فاطر۱ و ثاقب۱ اعلام کرد: سامانه های پدافند هوایی یمن معادلات جدیدی را بر متجاوزان تحمیل کرد و آنها را مجبور به به اتخاذ اقدامات ویژه برای انجام حملاتشان کرد و این در حالی بود که قبلا بدون اینکه مقابله ای با آنهاشود دست به حملات هوایی علیه ملت یمن می زدند.

سخنگوی نیروهای مسلح اعلام کرد: سامانه فاطر۱ موفق به مقابله با جنگنده های اف ۱۶ و اف۱۵ و میراژ و تایفون شده است. سامانه فاطر۱ دستاوردهای مهمی داشته است. موفقیت های پدافند هوایی شامل نابودی هدف متخاصم، سیطره الکترونیکی بر هدف متخاصم و مجبور کردن هواپیمای دشمن به ترک حریم هوایی یمن است. سامانه دفاع هوایی دهها هواپیمای شناسایی دشمن را سرنگون کرده است و علاوه بر سامانه دفاع هوایی موفق به سرنگون کردن برخی جنگنده های دشمن شده است. سامانه دفاع هوایی موفق به سرنگونی ۱۷ بالگرد شده است. سامانه دفاع هوایی توان مقابله با انواع جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی را داراست. سامانه های دفاع هوایی تا هفتاد درصد بالگردهای آپاچی را از روند خارج کرده است.

وی افزود: سامانه های دفاع هوایی به مثابه تهدیدی واقعی برای همه اهداف هوایی دشمن محسوب می شود و این را مراحل سابق ثابت کرده است. سامانه های پدافند هوایی در اوایل سال جاری، اجازه نزدیک شدن هواپیماهای دشمن به صنعا را نداد و این برای چند ماه ادامه یافت. این سامانه ها همچنین بسیاری از عملیات هوایی دشمن را ناکام گذاشت و عملیات هلی برن در استان حجه را ناکام گذاشت.

سریع تاکید کرد: ماه ژوئن سال جاری میلادی پهپاد آمریکا در استان الحدیده سرنگون شد و چند روز قبل هم سامانه دفاع هوایی یمن و با منظومه فاطر، پهپاد آمریکایی را بر فراز ذمار سرنگون کرد.

وی همچنین از سامانه ثاقب۱ رونمایی کرد که در اکتبر ۲۰۱۷ عملیاتی شده است و پهپاد آمریکایی را یکماه پس از عملیاتی شدن هدف قرار داده است و افزود: سامانه مذکور در کنار سامانه فاطر اهداف دشمن را هدف قرار داده است و با هواپیماهای شناسایی، جنگنده ها، بالگردهای آپاچی مقابله کرده است و در مناطق مختلف یمن فعال است.

یحیی سریع بیان کرد: نیروهای مسلح از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و از فعالیت دست بر نخواهد داشت تا به مرحله مقابله کامل با نیروی هوایی متجاوزان برسد. اگر سال ۲۰۱۸ سال موشک های بالستیک بود سال ۲۰۱۹ سال یگان پهپادی است و سال آینده یعنی ۲۰۲۰ انشاء الله سال پدافند هوایی خواهد بود.

کد خبر 4700764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha