۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱

نماینده ولی فقیه در فارس:

هیچکدام از مبانی دین اسلام با عقل و منطق در تضاد نیست

هیچکدام از مبانی دین اسلام با عقل و منطق در تضاد نیست

شیراز _ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: افتخار ما این است در تبلیغ دین خداوند منطق و برهان را به عنوان ابزار در نظر گرفتیم و هیچ یک از مبانی دین اسلام با عقل، برهان و منطق در تضاد نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم طلایه‌داران تبلیغ که در کوار برگزار شد، روز مباهله را عیدی بزرگ برشمرد زیرا پیامبر اسلام(ص) در این روز حقانیت دعوتش را بدون جنگ و خونریزی یا نفرین، به علمای نصرانی نجران اثبات کند.

وی افزود: حرف باطل و خرافی، چه ادعای پسر خدا بودن حضرت مسیح(ع) باشد و چه ادعای پیامبری برای فلان فرد و یا فلان امام، به لحاظ منطقی و فلسفی به هیچ وجه قابل اثبات نیست و با مبانی مسلم عقلی نیز منافات دارد.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: افتخار ما این است که در تبلیغ دین اسلام، منطق و برهان را به عنوان ابزار به کمک گرفته‌ایم و هیچیک از مبانی دینی اسلام در تضاد با عقل و برهان و منطق نیست.

وی مهم‌ترین عامل فراگیر شدن و مردمی شدن پایه و اساس انقلاب اسلامی را تبیین منطقی و عقلانی مبانی اسلامی و انقلابی توسط بزرگانی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری دانست و گفت: منطق و حکمت، دو ابزاری بود که کمونیست‌ها و لائیک‌ها را پای منبر شهید مطهری می‌نشاند و آن‌ها را تحت تاثیر قرار می داد. امروز فکر شهید مطهری در کل جریان مقاومت اسلامی، از لبنان تا ایران حضور دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در ایام ماه محرم نیز باید با تاسی از حکمت متعالی چنین بزرگانی تبلیغ و مداحی کرد، گفت: در ماه محرم، هم سخنرانی‌ها و هم مداحی‌ها باید آمیخته با یقین، حکمت و مبانی اسلامی باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه گاهی اوقات برای تبلیغ دین خدا مداحی و سخنرانی لازم نیست، گفت: گاهی اوقات نشان دادن اقتدار امت اسلامی به دشمنان نیز تبلیغ دین است. اینکه پهپاد آمریکایی را با اقتدار و صلابت سرنگون می‌کنیم، درواقع داریم اقتدار و صلابت دین خدا را پیش چشم جهانیان تبلیغ می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: اینکه ۲۰ میلیون عاشق حسینی، در اربعین حسینی به سوی کربلا رهسپار می‌شوند نیز خود جلوه مهم دیگری از تبلیغ است و باید جلوه‌های تبلیغ دین را در دیگر قالب‌های مرسوم طراحی و تکثیر کنیم.

امام جمعه شیراز ماه محرم را زمان جمع‌شدن لشکریان حسینی دانست و افزود: طبق آمار رسمی بیش از ۹۴ درصد جوانان در محافل و هیئات و مجالس حسینی حضور دارند. باید به همه کسانی که خدمتگزار این دستگاه هستند، سربازی امام حسین(ع) و امام زمان(عج) را تبریک گفت چراکه این افتخار، مایه سربلندی دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پای کار بودن مردم استان فارس و شیراز در کمک به آسیب‌دیدگان سیل، گفت: در سیل اخیر، بنا به گفته امام جمعه اهواز، فارسی‌ها اولین کسانی بودند که در مناطق بحرانی و سیل‌زده حضور یافتند که اغلب این افراد، هیئتی‌ها و بسیجی‌هایی بودند که همه آنان، تربیت‌یافتگان مکتب حسینی هستند.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: خروجی این دستگاه مقدس، چنین افرادی است که از ضعفا و افرادی که دچار استیصال و گرفتاری شده اند بدون مزد و منت دست‌گیری می‌کنند .

کد خبر 4703036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حقیقت IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      0 0
      دروغ از این بزرگتر قطعا در زمان خود اینطور بوده ولی با شرایط امروز بخشی از قوانین اسلام همخوانی ندارد